
گروه بانک و بیمه: مسئولان شرکت بیمه کوثر با درنظر گرفتن نمایندگان و مشتریان به عنوان شرکای راهبردی شرکت باید پشتیبانی و مانعزدایی از مسایل آنها را در اولویت قرار دهند. به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، مدیر عامل شرکت در جلسه با معاونان و مدیران ستادی و همچنین مدیران سرپرستی و شعبه سراسر کشور که بهصورت برخط برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریحکرد: با اتکا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و شعار سال 1400، ما باید با پشتیبانی و مانعزدایی در بخشهای گوناگون تا جای ممکن رضایت همه ذینفعان به ویژه مشتریان، نمایندگان و کارمندان شرکت را جلب کنیم. مجید مشعلچی فیروزآبادی جلب رضایت مشتری را رمز پیروزی شرکتهای مطرح دنیا دانست و خاطرنشانکرد: یکی از اهداف ما نیز در تفویض اختیار به بخشهای مختلف شرکت ایجاد امکان انعطاف در مواجهه با ذینفعان و افزایش رضایت آنان بوده است. وی با بیان اینکه کسب رضایت مشتری پیشنیاز تحقق خردهفروشی به عنوان یکی از سیاستهای مهم شرکت در جذب پرتفوی کمریسک، ماندگار و سودآور است، گفت: اگر خردهفروشی به میزان مطلوبی انجام نشود بیمهگران مجبورند به دنبال انعقاد قرارداد با بیمهگذاران بزرگ باشند که معمولا هم ریسک و خسارت بالایی دارد و هم ماندگار نیست. مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه نگاه شرکت این است که پس از بررسی دقیق و کامل، باید خسارت به اندازه و به موقع به زیاندیده پرداخت شود و هیچ حقی از وی ضایع نشود، افزود: ما معتقدیم حقالناس از سوداوری شرکت هم مهمتر است؛ زیرا تضییع حق را نمیتوان به آسانی جبران کرد، نه از بعد معنوی و نه از بعد مادی، اما سوداوری را با برنامهریزی و تلاش داخلی میتوان افزایش داد. مجید مشعلچی فیروزآبادی تلاش برای ایجاد رضایت قلبی در نمایندگان را نیز امری حیاتی برای شرکت برشمرد و تصریحکرد: نماینده بیمه فرد زیرکی است که میکوشد بنگاه اقتصادی خود را با حفظ منافع طرفین قرارداد بیمه، یعنی شرکت و مشتری، به خوبی پیش ببرد. از این رو، مدیران هوشمند باید بکوشند منافع خود را در امتداد منافع آنان تعریف کنند تا از هرگونه تعارض منافع احتمالی جلوگیری شود. وی در پایان جلب رضایت کارکنان شرکت را که مقدمه جلب رضایت سایر ذینفعان است اولویت نخست شرکت دانست و یاداورشد: کارکنان باید بکوشند وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند و با تقوای دورنی، صبوری، پاسخگویی صحیح و شایسته، بهرهمندی از قدرت اقناع و نیز اقدام به موقع و مناسب بسترهای افزایش رضایت ذینفعان را فراهم کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، با بیان اینکه، چگونگی وصول بدهی طرف تجاری به شرکت بیمهای در حوزه صلاحیت هیات مدیره یک شرکت است، افزود: اگر شرکتی در چارچوب آیین نامه سرمایه گذاری در مقابل طلب خود سهامی دریافت کند، منع قانونی وجود ندارد. “محمود دودانگه” گفت: شرکت های بیمه ای درچارچوب آیین نامه های مصوب شورایعالی بیمه نسبت به بیمه گری در بخش های مختلف اقدام کرده و قراردادهایی را باطرف های تجاری خود منعقد می کنند. وی، با اشاره به مسئولیت هیات مدیره برای پاسخگویی به ذینفعان مختلف، افزود: چگونگی وصول بدهی طرف تجاری به شرکت بیمه ای در حوزه صلاحیت هیات مدیره شرکت است وهیات مدیره در چارچوب آیین نامه های شورایعالی بیمه باید نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کند. رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ اذعان داشت که ورود بیمه مرکزی به قراردادهای تجاری یک شرکت بیمه ای و طرف تجاری، خارج از ملاحظاتی است که درچارچوب شورایعالی بیمه قرار دارد و وجاهت لازم را نخواهد داشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

اهمیت ارتباط با مشتری در بانکداری دیجیتال
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، با اشاره به اهمیت ارتباط با مشتری در بانکداری دیجیتال گفت: در سالهای اخیر ظهور شبکه های اجتماعی رابطه با اندک مشتریان را به یک ارتباط گسترده تبدیل کرده است. مشتریانی که جلب اعتماد آنها به خصوص در ارائه خدمات مالی نیازمند ارتباطی نزدیکتر و دوسویه است. به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی این بانک گفت: اگر نگاهی به شیوه های ارتباطی در عصر نوین با ظهور رسانه های جدید بیاندازیم خواهیم دید که جمع کثیری از افراد اجتماع از کودک تا بزرگ در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند. بسیاری از شرکتها دلیل خود را برای حضور در شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم با مخاطبین و معرفی محصولات به آنها می دانند و در واقع بازاریابی دهان به دهان امروز در شبکه های اجتماعی ظهور یافته است. وی افزود: با ظهور شبکه های اجتماعی مقوله هایی مانند برند، بازاریابی، ایجاد اعتماد و ارتباط با افراد ذی نفوذ و معروف همه در یک جا در هم آمیخته اند. بنابراین با توجه به اینکه همه این موارد امروز در شبکه های اجتماعی ظهور یافته اند بنابراین روابط عمومی باید این موضوعات را با هم ترکیب کند. از این رو اجرای بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی مفهمومی نخواهد یافت. استاد با بیان این موضوع که شبکه های اجتماعی، روابط عمومی و ارتباطات را تقویت کرده است اظهار داشت: پیش از این روابط عمومی ها تمرکز خود را برروی ذی نفعان، افراد پرنفوذ، سرمایه گذران و طیفی اندک از جامعه قرار می دادند. اما با ایجاد شبکه های اجتماعی و رشد آنها در میان طیف های گسترده ای از جامعه، سرعت انتقال پیام و ماندگاری آن و گستردگی دریافت کنندگان پیام بیشتر شده است. وی افزود: مشتریان دیجیتالی دیگر به شعبه مراجعه نمی کنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخشهای مختلف بانکها بیشتر شده است. بانکها امروز از طریق بررسی رفتار مشتری و همچنین دنبال کردن خواسته های آنها در شبکه های اجتماعی سعی دارند با ایجاد یک رابطه نزدیکتر ضمن ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را
جلب کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

بانک ملی ایران کارت اعتباری خود را در اختیار همه متقاضیان قرار می دهد و برای ارائه این خدمت هیچ محدودیتی ندارد. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کارت اعتباری که یک ابزار برای خرید غیرنقدی و بازپرداخت مبلغ خرید به صورت اقساطی است، این امکان را به خریدار می دهد که بدون پرداخت وجه نقد و تنها به اعتبار بانک، نیاز خود به خرید مایحتاج عمومی را در لحظه برآورده کرده و پرداخت مبلغ آن را با تاخیر قابل توجهی آغاز کند. این ابزار جایگزین بسیاری مناسبی برای تسهیلات خرید کالاست، چرا که تنها به میزان مورد نیاز از اعتبار آن کاسته می شود و نرخ سود تسهیلات نیز تنها به میزان اعتبار استفاده شده از متقاضی دریافت خواهد شد. همچنین دریافت کننده کارت اعتباری می تواند ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣــﻰ ﻓﺮﻭﺷــﮕﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﭘﺎﻳﺎﻧــﻪ ﻓــﺮﻭﺵ ﻭ ﻓﺮﻭﺷــﮕﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘــﻰ، ﻧﺴــﺒﺖ ﺑــﻪ ﺧﺮﻳــﺪ ﻛﺎﻻ ﻭ ﺩﺭﻳﺎﻓــﺖ ﺧﺪﻣــﺎﺕ ﺍﻗــﺪﺍﻡ کرﺩﻩ ﻭ ﺍﻋﺘﺒــﺎﺭ ﻣﺼــﺮﻑ ﺷــﺪﻩ ﺭﺍ ﺑــﻪ ﺻــﻮﺭﺕ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﻚ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ کند. کارت اعتباری بانک ملی ایران که ﺑــﻪ ﺻــﻮﺭﺕ ﺍﻧﻔــﺮﺍﺩﻯ ﻭ ﮔﺮﻭﻫــﻰ ﺍﺯ ﻣﺒﻠــﻎ 10 ﻣﻴﻠﻴــﻮﻥ ﺭﻳــﺎﻝ ﺗــﺎ ﻣﺒﻠــﻎ 500 ﻣﻴﻠﻴــﻮﻥ ﺭﻳــﺎﻝ ﺩﺭ تمامی ﺷﻌﺐ ارائه می شود، تنها به شرط داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام، داشتنن یک حساب نزد شعب این بانک، عدم سابقه چک برگشتی و نداشتن بدهی غیرجاری نزد شبکه بانکی کشور در کنار ارائه تضامین یا وثایق مورد قبول بانک تحویل می شود. نرخ سود کارت اعتباری بانک ملی ایران سالانه 18 درصد است و یک درصد از اعتبار تخصیصی در کارتهای اعتباری، به عنوان حق اشتراک ارائه خدمات یک ساله دریافت می شود. حق اشتراک کارت های اعتباری در اولین صورتحساب پس از خرید، بعد از انتخاب قسط دلخواه تنها با کارمزد سالانه (یک درصد سقف اعتبار) و سود دوره خرید در صورت انجام تراکنش در طی دوره صورتحساب قابل پرداخت است و مبلغ اولین قسط آن نیز در نخستین صورتحساب بعد از آن دریافت خواهد شد. همچنین کسانی که از کارت اعتباری خود استفاده نکنند تنها کارمزد یک درصد سقف اعتبار را پرداخت خواهند کرد و مبلغی به عنوان سود برای آنها محاسبه نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه توضیحات کارت اعتباری بانک ملی ایران مراجعه کنید.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

پیام تسلیت اعضای هیات مدیره به مدیرعامل بانک توسعه تعاون
اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون به مناسبت درگذشت اخوی مدیرعامل بانک پیام تسلیت صادر کردند.
جناب آقای مهدیان
مدیرعامل محترم بانک توسعه تعاون،انتشار خبر درگذشت برادر گرانمایه جنابعالی مرحوم مغفور حیدر مهدیان، مایه تاسف و تأثر فراوان گردید.این حادثه برای آنجناب و سایر بازماندگان از آن خانواده معظم، قرین سوگ و حزنی جانفرساست.در تعزیت این ماتم و تسلیت جانسوختگان در این غم، زبان را یارای بیان نیست. آن چیز که آرامشبخش و سبب آرامش روح خواهد بود، تنها امید به رحمت واسعه حضرت باریتعالی و تمسک به عنایات امام عصر عجالله تعالی فرجه الشریف است.از محضر پرودگار عاجزانه تقاضا میکنیم که در روزهای پایانی ماه شعبان و در طلیعه ماه رحمت الهی، رمضانالکریم، کریمانه از آن عزیز سفرکرده میزبانی نموده و وابستگان و خویشاوندان آن مرحوم را وسعت صدر و آرامش در تحمل این مصیبت مرحمت فرماید.اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون
تعویق در برگزاری آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ بانک ملت
برگزاری آزمون استخدامی سال 1400 بانک ملت تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک پیرو آگهی منتشره برای جذب نیرو و برگزاری آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد که با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در بخش های قابل توجهی از کشور، آزمون استخدامی یادشده در هفته جاری برگزار نخواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک ملت بعد ازعادی شدن شرایط، ازطریق سایت اینترنتی این بانک به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

«آقامرتضی» عنوان مجموعهای هفت قسمتی است که پخش تلویزیونی آن در آستانه سالگرد شهادت شهید آوینی واکنشهای بسیاری به همراه داشت؛ واقعیت درباره ابهامات و اتهامات مطرح شده درباره این مستند چیست؟ به گزارش مهر، در این ۲۸ سالی که از شهادتش میگذرد، همواره یک تصویر از او را روی جلد کتابها، مجلات و فیلمها در ایام نزدیک به سالروز تولد و یا شهادتش دیدهایم؛ مردی با عینک، با ریشها و موهای جوگندمی که دست به سینه ایستاده و کتی خاکی رنگ روی دوشش دارد، این نزدیکترین تصویر ذهنی همه ما از یک نام است؛ سید مرتضی آوینی. همان که او را «سید شهیدان اهل قلم» خطاب میکنند تا قلم به دستان هر بار روایتهایی متفاوت و گاهی متضاد از او ارائه کنند، همان که «روایت فتح» عنوان اصلیترین یادگارش در قالب مجموعهای مستند است و حالا این عنوان بر سردر مؤسسات و سازمانهای مختلفی خوش نشسته که در مواردی شاید کمترین سنخیت و تناسب تسمیهای با او نداشته باشند! مردی که حرفها و حاشیهها دربارهاش کم نیست و احتمالاً اگر زنده بود و این قرائتهای متنوع درباره خودش را میشنید و میخواند و میدید میگفت: «ای جماعت بگذارید و بگذرید». او نقطه اتکای جریان چپ و راستی است که اتفاقاً هیچگاه بر سرش به اجماع نرسیدهاند و همواره بر سر مصادرهاش دست به گریبان شدهاند! در همه این سالها بیشتر از اینکه او را به ما بشناسانند، سهمخواهیهای خود را در زیر سایه او مطرح کردهاند، در این جدال هر کدام گوشهای از شخصیت آوینی را به ما نشان دادهاند تا محصولش یک سؤال بزرگ در ذهن ما باشد که او واقعاً کیست و کدام یک از روایتها واقعیت «مرتضی» را پیش روی ما نمایان میکند؟ مردی که هنوز هم که هنوز است ارائه روایتی تازه از او محل بحث است. «آقا مرتضی» که چند شبی است از شبکه سه سیما در حال پخش است، تازهترین روایت از او است، مستندی که سازمان اوج متولی ساختش بوده و پخش تلویزیونیاش واکنش نزدیکترین منسوبان مرتضی آوینی را برانگیخته است. مستند «آقامرتضی» به همین دلیل متن و حاشیههایی حائز اهمیت دارد که نمیتوان آنها را نادیده گذاشت. در گزارش پیشرو اهم اتهامات مطرح شده درباره این مستند را در قالب پنج سرفصل مجزا به مرور گذاشتهایم و درباره هر اتهام، توضیحات تهیهکننده را هم جویا شدهایم. مهدی مطهر تهیهکننده مستند «آقامرتضی» به کارگردانی سیدعباس سیدابراهیمی پاسخگوی ابهامات و اتهامات درباره این مستند شد.
اتهام اول؛ «آقامرتضی» سفارشی و جهتدار است؟
این ابهام و اتهام از آنجایی مطرح شد که «آقا مرتضی» تولید شده در سازمان «اوج» است؛ سازمانی که خط و ربطش به جبهه فرهنگی انقلاب انکارنشدنی است و تولیداتش در این سالها هم عمدتاً با محوریت تاریخ معاصر و تحولات مرتبط با مضامین استراتژیک مدنظر در این جریان فکری بوده است. بستر عرضه این مستند شبکه سه است؛ شبکهای که از زمان تکیه علی فروغی بر کرسی مدیریت آن، رویکردی جدی در زمینه پخش مستندهای جنجالی داشته و هر از گاهی پخش یک مستند در آن بازتاب گستردهای در فضای رسانهای پیدا کرده است. در چنین شرایطی طبیعتاً انتشار خبر پخش مستندی از تولیدات سازمان اوج، از آنتن شبکه سه، بهسختی میتواند از اتهامزنیها و پیشداوریها مصون بماند. حسین معززینیا مستندساز و منتقد شناختهشده سینما و داماد سیدمرتضی آوینی که شاخصترین چهره معترض به تولید و پخش مستند «آقامرتضی» تا به اینجا محسوب میشود، در بخشی از متن انتقادی خود گریزی به این پیشداوری زده و اینگونه تلاش کرده سازندگان این مستند را قضاوت و معرفی کند «همان کسانی که در یک سال آخر حیاتش او را طرد کردند و به خروج از دایره «حزباللهیها» متهمش کردند، ۲۸ سال است زیر نامش سینه میزنند و با وقاحتی کمنظیر به روی خودشان نمیآورند روزگاری چه نوشتهاند، چه گفتهاند و چه کردهاند.» اما واقعیت چیست و مستند «آقامرتضی» را چه کسانی با چه عقبهای ساختهاند و آیا بهدنبال ارائه روایتی جهتدار از این شهید بودهاند؟
توضیحات تهیهکننده؛ دنبال یک سلیقه خاص نبودیم
مهدی مطهر درباره پیشینه مستند «آقامرتضی» گفت: تولید این مستند از کتابی آغاز شد که آقای سیدابراهیمی از سال ۸۹ نگارش آن را آغاز کرده بود و تا سال ۹۱ هم مشغول آن بودند. طی سالهای ۹۱ تا ۹۴ هم ۱۵ تا ۲۰ مصاحبه خیلی خوب در این زمینه گرفته بودند که به دلایلی پروژه آن متوقف مانده بود. در آن مقطع من در پروژه حضور نداشتم، بعد که به کار اضافه شدم، تلاش کردم با برخی دسترسیها و هماهنگیها این پروژه را توسعه دهیم و اثری ماندگار درباره شهید آوینی تولید کنیم. وی در ادامه توضیحات خود درباره رویکرد کلی محتوای این اثر هم گفت: شعار «روایت بدون سانسور» که در تیزرها و خبرهای مرتبط با مستند «آقامرتضی» مورداستفاده قرار گرفته است یک عبارت تبلیغاتی است و ما این ادعا را نداریم که روایتمان واقعاً بدون سانسور است، ما تمام تلاشمان را کردیم که فیلمی جامع درباره همه جوانب شهید آوینی از ابعاد شخصیتی گرفته تا زیست اجتماعی و هنریشان ارائه دهیم. آن هم از زبان آدمهایی که بیواسطه او را درک کردهاند و صرفاً کارشناس و تحلیلگر نیستند و دنبال یک سلیقه خاص هم نبودیم.
اتهام دوم؛ «آقامرتضی» غیرتولیدی و آرشیوی است؟
سهم بالای بریده مستندهای قدیمی در سه قسمت ابتدایی مستند «آقامرتضی» این شائبه را به وجود آورده که این مستند، اثری غیرتولیدی و به معنای کنایی آن آرشیوی است. فیلمی که راشهایی متعدد از چند مستند را در دل خود دارد که مهمترینشان «روایت راوی»، «مرتضی و ما» و «انحصار ورثه» است. حسین معززینیا در بخشی از همان یادداشت بلند اعتراضی خود اینگونه غیرتولیدی بودن این مستند را بهعنوان یک اتهام مورد کنایه قرار میدهد: «امروز دو نفر دیگر از دوستان، تیزری از مستند چند قسمتی ایشان را برایم ارسال کردهاند. میبینم قطعاتی از مستندهای مختلفی که درباره آوینی ساخته شده، از جمله مجموعه «روایت راوی» به کارگردانی من، و مستند «مرتضی و ما» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در این مجموعه استفاده شده، بهعلاوه تصاویری از جلسات تدریس آوینی در جمعی محدود و مواد و مصالح مختلف دیگری که در این سالها استفاده نشده بوده. مشخص است که دایره دستدرازی و چپاولگری این آقا گسترش پیدا کرده، وارد آرشیو مؤسساتی شده که این مصالح در آنجا نگهداری میشده و تصور کرده چون به آرشیو وارد شده، خودبهخود مالکیت مواد صوتی و تصویری را هم در اختیار گرفته است.»
توضیحات تهیهکننده؛ بالغبر ۳۰ مصاحبه تولیدی داشتیم
مطهر اما درباره بخشهای آرشیوی مستند «آقامرتضی» توضیح داد: از آنجا که با مؤسسه روایت فتح تعامل داشتیم، این مجموعه زمینه دسترسی ما به فیلمهای ساخته شده درباره این موضوع را فراهم کرد. مصاحبههایی درباره شهید آوینی و برشهای مستندهای شهید آوینی و کارهایی که درباره این شهید ساخته شده بود در آرشیو وجود داشت که دسترسی ما به آنها آزاد بود. در تیتراژ هم از اسامی فیلمسازان و آثاری که از آنها استفاده کردیم، تشکر شده است. در خود فیلم امکان درج این توضیح درباره برشهای استفاده شده از مستندهای دیگر وجود نداشت چرا که برخی از کاتها کمتر از ۱۰ ثانیه بود و امکان توضیح روی تصویر عملاً وجود نداشت. مضافبر اینکه قاب تلویزیون همین الان هم شلوغ است و بهلحاظ بصری عرصه برای توضیحات مکرر روی تصویر، تنگتر هم شده است. وی با تأکید بر اینکه مستند «آقامرتضی» صرفاً برگرفته از کتاب «زندگی زیباست» به قلم سیدعباس سیدابراهیمی کارگردان این مستند نیست، توضیح داد: آن کتاب صرفاً یک نقطه شروع برای این پروژه بود. روایت مستند «آقامرتضی» نه فقط فراتر از این کتاب، که فراتر از هر مستند دیگری است که تا به امروز با این موضوع ساخته شده است. منظور از «فراتر» هم به معنای «بهتر» نیست بلکه منظور جامعیت کار است. ما در این مستند تمام جنبههای شخصیتی این شهید را روایت کردهایم و بالغبر ۳۰ مصاحبه در این مستند، تولیدی است و برگرفته از منابع دیگر نیست. تنها در مواردی از مستندهای دیگر استفاده کردهایم که احساس کردیم، روایتهای ارائه شده در این مصاحبهها را کاملتر میکرده است. وی درباره بخشهای تولیدی مستند «آقامرتضی» هم تأکید کرد: خیلی از بخشهای این مستند را خودمان پیگیری کردهایم. مثلاً دو تن از همکلاسیهای شهید آوینی را خودمان پیدا کردیم و برای همین مستند با آنها گفتگو گرفتیم و یا مدارک تحصیلی آقای آوینی را از مدرسه بهدست آوردیم و اینگونه نبود که خانواده آنها را در اختیار ما بگذارد. در این فضای پرابهام امکان اجحاف در حق کارگردان این مستند وجود دارد. کارگردانی که بیش از ۱۰ سال از عمر خودش را برای این کار صرف کرده و به رغم برخی کمتجربگیهای احتمالی، زحمت بسیاری برای این مستند کشیده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

حسن روحالامین
چهره هنر انقلاب ۹۸ شد
مراسم افتتاح برنامههای «هفته هنر انقلاب اسلامی» با تجدید بیعت با آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدا و معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی ۱۳۹۸ برگزار شد. به گزارش مهر، مراسم افتتاح رسمی هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰، در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی ادامه پیدا کرد. اجرای این مراسم برعهده رسالت بوذری بود. در این مراسم حسن روح الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۳۹۸ از میان ۵ کاندیدای نهایی معرفی شد. ۵ کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب ۹۹ شامل جواد افشار، صابر شیخ رضایی، غلامرضا صنعتگر، حسن روح الامین و محسن کاظمی بودند که سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا مراسم پایانی و معرفی این چهره برگزار نشد. حسن روح الامین پس از دریافت لوح تقدیر «هفته هنر انقلاب» در سخنانی گفت: مطلبی که الان به ذهنم میآید تا آن را بیان کنم این است که به قول استاد موحد «ما هنوز هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی نداریم، ما سرباز در تراز انقلاب اسلامی داشتیم و داریم مثل شهید حاج قاسم سلیمانی»، به نظر من هنرمند انقلابی هنرمندی است.
دورههای آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی به پایان رسید
دورههای آموزش زبان و ادبیات فارسی شامل نو آموز، میانی و مکالمه به صورت برخط به همت خانه فرهنگ ایران در بمبئی، به پایان رسید. به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به شیوع و انتشار ویروس کرونا در هند و اعمال محدودیتهای ناشی از آن، دورههای آموزش زبان و ادبیات فارسی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به صورت برخط در فضای مجازی زوم برگزار شد. این دورهها شامل دوره نو آموز، میانی و مکالمه است و متن آموزشی از کتاب گام اول که توسط بنیاد سعدی تهیه و تدوین شده بود، استفاده شد. در این دوره، فارسیآموزان علاوه بر فراگیری صامتها و مصوتها، واژگان زمان فعلهای حال و گذشته ساده و فعل امری با مکالمات کوتاه و جملات ساده فارسی آشنا شدند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

مجله تصویری «راه شب» رمضان در شبکه دو
برنامه شبانگاهی «راه شب» یکی از جدیدترین تولیدات گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که برای اولین بار با تلفیق دو ساختار مختلف نمایش و برنامه ترکیبی در ماه مبارک رمضان روانه آنتن میشود. «مجتبی سلیمخانی» کارگردان و تهیهکننده این مجله تصویری در گفت و گو با فارس با اشاره به پیشتولید دو ساله این برنامه اظهار داشت: «راه شب» شامل بخشهای مختلفی است و داستان کلی آن روایت یک گروه برنامهسازی از تولید یک مجموعه تلویزیونی است که در مسیر تولید برنامه هر بار قصههایی با محوریت خانواده و اجتماعی نقل میشوند و در دلِ این داستانها به اتفاقاتی از دهه 40 تا امروز پرداخته میشود. سلیمخانی درباره تولید این برنامه اظهار داشت: در تولید این برنامه به ازای هر یک از اشخاص حقیقی که در تیم برنامهسازی مشغول به فعالیت هستند از یک بازیگر استفاده شده و بنابراین حدود 200 بازیگر در این مجموعه به ایفای نقش میپردازند.
افزایش ۶۵ درصدی بودجه دولتی کانون پرورش فکری
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از افزایش ۶۵ درصدی بودجه دولتی اینمجموعه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد. بهگزارش فارس، مهدی مشفق با اعلام این خبر گفت: بودجه کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۹۵ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ با تلاش و پیگیری مسئولان کانون و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی همچنین افزود: در نتیجه عملکرد موفق کانون در طول سه سال گذشته و احیای جایگاه و مأموریتهای این نهاد فرهنگی و با رایزنیها و گفتوگو با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در خصوص مسائل و مشکلات کانون، بودجه دولتی این مجموعه در سال جدید نسبت به سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۲ ونیم برابر یعنی از ۱۳۵ میلیارد به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.