
گروه اقتصاد کلان – امیرعلی امینیان:کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامیدیروز بررسی و اصلاح لایحه بودجه 97 را به پایان رساند و قراراست این لایحه امروز در صحن علنی مجلس یک بار دیگر از نمایندگان خانه ملت نمره بگیرد. به گزارش «عصر ایرانیان»، پس از آنکه نمایندگان مجلس هشتم بهمن ماه در اقدامیبی سابقه کلیات لایحه بودجه سال آینده را رد کردند، رئیس مجلس بر اساس قوانین موجود 72 ساعت به نمایندگان کمیسیون تلفیق فرصت داد تا با بررسی مجدد بندهای مختلف لایحه، اشکالات موجود را اصلاح کنند. به نظر میرسد رد لایحه بودجه در صحن علنی انگیزهها و ریشههای مختلفی داشته باشد اما بسیاری از نمایندگان دغدغههای مردم در زمینه قیمت حاملهای انرژی و یارانهها را دلیل مخالفت با لایحه بودجه 97 دانستند.
دلایل اقتصادی و گاه سیاسی
غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون تلفیق در شبی که کلیات لایحه رد شد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شرکت کرد و گفت:رد کلیات لایحه بودجه علل متعددی داشته است که نوع نگاه اقتصادی و تحلیلی از جمله آن است. این یک تجربه و فرصت برای نمایندگان است و حکایت از حساسیت آنان دارد.
وی با بیان اینکه تبصره 14 به موضوع هدفمندی یارانهها، تبصره 18 به موضوع حاملهای انرژی و اشتغال، تبصره 5 درباره اوراق مشارکت، تبصره 19 درباره مشارکت در اجرای طرحها و تبصره 4 مربوط به صندوق توسعه ملی است اضافه کرد: مسائل اصلی بودجه این تبصرههاست. این نماینده اصلاح طلب مجلس البته به دلایل سیاسی تایید نشدن بودجه هم اشاره کرد و گفت:تاکنون اینگونه بوده که دولت و مجلس برای رأی گرفتن از مردم، قیمتها را افزایش نمیدادند بنابراین ممکن است نمایندگان ملاحظاتی را در تصویب بودجه به دلیل موضوع انتخابات داشته باشند.
تاج گردون درباره وضعیت بودجه در صورت رای نیاوردن در مرحله دوم هم اظهار کرد: اگر چنین نشود بودجه یک دوازدهم تصویب خواهد شد.
تغییر 30 ساعته
با این وجود بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی این سوال را مطرح میکردند که قرار است چه تغییری در 72 ساعت در لایحه بودجه 97 ایجاد شود که بتواند نمایندگان را قانع کرده و منجر به رای آوردن لایحه و رای مثبت نمایندگان شود.
این سوالات مطرح بود تا اینکه دوشنبه شب و در حالی که حدود 30 ساعت از رد لایحه گذشته بود،علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در گفتوگو با «عصر ایرانیان» اعلام کرد که اصلاحات بودجه در کمیسیون تلفیق پایان یافته و گزارش نهایی تقدیم هیئت رئیسه شده است. وی همچنین درباره اصلاحات انجام شده اظهار کرد: یکی از مواردی که در جلسه اصلاحی مورد توجه قرار گرفت موضوع اوراق مشارکتی بود که دولت میتواند منتشر کند . با توجه به نگرانیهایی که در زمینه انتشار اوراق مشارکت وجود داشت از میزان اوراق مشارکت ۲۰ هزار میلیارد تومان کم شد. نماینده مردم ساری در مجلس افزود: مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق درباره بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید که پیش از این استانی شده بود نیز لغو و ملی شد .همچنین ردیف بودجه مربوط به مطالعه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی هم حذف شد. یوسف نژاد تصریح کرد: 5 هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان تصویب شد و یارانههای نقدی و غیرنقدی خانوارها از 23 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و یارانه تعداد کمتری از مردم حذف میشود. وی تاکید کرد: به احتمال زیاد لایحه بودجه در این نوبت در صحن علنی مجلس رای خواهد آورد، به اعتقاد یوسفنژاد تغییرات تا حد امکان در لایحه اعمال شده است.
معیشت مردم در لایحه بودجه مهم است
در ادامه سید فرید موسوی، نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس که یکی از مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه 97 بود در گفت و گو با خبرنگار «عصر ایرانیان» با اشاره به اینکه رد لایحه دلایل متفاوتی داشته است گفت:یکی از دلایل رد لایحه این بود که نماتیندگان فرصت بیشتری برای بررسی آن داشتند و این لایحه در معرض داوری مردم هم قرار گرفت .علاوه بر این گستره عظیمیاز کارشناسان درباره نواقص مختلف بودجه اظهار نظر کردند و این مساله باعث شد بهتر درباره ان تصمیم گیری شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از چالشهای بودجه 97 انتشار و استفاده از اسناد خزانه برای هزینههای جاری کشور است تصریح کرد: اسناد خزانه کارکرد خاص خود را دارد .اگر دولت دوست ندارد از هزینههای جاری خود کم کند هزینه آن را نباید نسل آینده بپردازد .این اسناد باید روزی تسویه شوند و نمیتوانیم به دلیل اینکه امروز دولت توانمندی و اراده برای حذف برخی از بودجههای زاید خود را ندارد آیندگان را مقروض کنیم. نماینده اصلاح طلب تهران و ری در مجلس شورای اسلامیتاکید کرد: امروز که کشور با چالشهای جدی بودجه مواجه است باید تصمیم دقیق و جدی درباره بودجه گرفته شود و با حذف اسناد مشارکت لااقل از بدهکار شدن نسل آینده جلوگیری کرد. وی با اشاره به توجیه موافقان لایحه که آن را عملیاتی، حاوی موارد شفاف متعدد و اولویت بندیهای مشخص میدانند اظهار کرد:اولویت بندیهایی که دوستان مدعی هستند در لایحه بودجه 97 دیده نمیشود.به عنوان مثال در تبصره 18 لایحه بودجه انبوهی از کارها مانند بافت فرسوده، اشتغال، کولبری و... عنوان شده اما هیچ کدام از بخشها ساماندهی مشخصی ندارد. این نماینده مجلس ادامه داد:در موضوع حاملهای انرژی دولت باید در سالهای اخیر در زمینه اصلاح قیمت حاملهای انرژی اقداماتی انجام میداد اما این اتفاق نیفتاد.حال کمیسیون تلفیق باید درباره حاملهای انرژی تصمیم میگرفت و چون به دلیل شرایط خاص کشور افزایش قیمتها لغو شد به ناچار مقررشد 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شود که با توجه به افزایش نرخ ارز در آینده شاهد کاهش منابع صندوق خواهیم بود. به گفته موسوی اشکالات فنی زیادی در لایحه وجود دارد و برای بسیاری از ابهامات موجود در لایحه بودجه پاسخ قانع کنندهای از سوی دولت داده نمیشود. وی با اشاره به تبصره 4 لایحه اذعان کرد:در این تبصره جذب 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی پیش بینی شده در حالی که دولت پس از برجام مجموعه قراردادهای فاینانسی که توانست برای 5 سال آینده منعقد کند 27 میلیارد دلار است؛ حال چگونه یکساله میتوان 30 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد. موسوی با بیان اینکه معیشت مردم مهم است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده برخی مسائل کشور مسکوت ماندهاند به عنوان مثال برای رفع چالشهای بانکی هیچ گونه راهکاری ارائه نشده است.
وی تاکید کرد:اگر اصلاحات انجام شده به نفع معیشت مردم باشد نمایندگان مجلس به آن رای میدهند.
اتفاق خاصی نمیافتد
اما رمضانعلی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سوال که چه تغییر بزرگی قرار است در لایحه بودجه 97 رخ دهد؟ به خبرنگار «عصر ایرانیان» گفت:فکر نمیکنم درباره لایحه بودجه اتفاق خاصی افتاده و وضعیت آن تغییری کرده باشد. وی افزود:به عنوان مثال حدود 20 هزار میلیارد تومان اسناد در اصلاحات حذف شده است.وقتی قرار است سندی حذف شود، باید منابع آن از مکان دیگری تامین شود.در این بخش یا باید از کارهای عمرانی زده شود یا از کارهای جاری کم کرد.فکر میکنم اتفاق خاصی پس از تغییر نیفتد و وضعیت از آنچه پیش بینی شده بدتر شود. نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس که در صحن علنی به کلیات لایحه بودجه رای مثبت داده بود ادامه داد:تغییرات اساسی در بودجهنویسی ایجادشده و موضوعات مهمیچون بافتهای فرسوده،آب،یارانهها،محیطزیست،حمل و نقل عمومی،شفافیت و... ازجمله مواردی بود که احساس کردیم در لایحه بودجه به آن توجه شده و به آن رأی مثبت دادیم. وی تأکید کرد:خوب بود نمایندگان به کلیات لایحه رأی داده و در زمان بررسی جزئیات اشکالات را بررسی میکردند . به گزارش «عصر ایرانیان»، لایحه بودجه 97 امروز دوباره در صحن علنی مجلس مطرح میشود و باوجودآنکه تغییرات چندانی در آن ایجاد نشده بهاحتمالزیاد مورد تائید نمایندگان قرار میگیرد، هرچند برخی از کارشناسان معتقدند اگر نمایندگان واقعاً به فکر مردم باشند و درگیر برخی لابی و فشارهای دولتی نشوند این لایحه را تصویب نکرده و با اکتفا به بودجه یک دوازدهم دولت را مجاب به تغییرات بنیادین در بودجه 97 میکنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

گروه انرژی ـ امیرمهدی نعمتی: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کم آبی در کشور گفت: فعلا در آن مرحله نیستیم که به سمت واردات آب یا انتقال و شیرین سازی آب دریاها برویم ولی باید به فکر اجرای این طرحها در آینده باشیم.سلام امینی در گفتگو با «عصرایرانیان»، درباره کمبود بارشها در سال جاری و بروز بحران آب در کشور گفت: کشور ما کشوری است که با خشکسالی مواجه بوده و امسال هم میزان بارندگی در کشور ازجمله استان تهران کم بوده است که البته از فصل بارندگی مانده است و ما امیدواریم در مدت باقیمانده کمبود بارشها جبران شود.وی ادامه داد: مدتهاست که داریم این وضعیت را مشاهده میکنیم و این اولین بار نیست که کشور با کمبود بارش مواجه میشود لذا اولین قدم در راستای مقابله با بحران آب فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب است و باید برای اجرای این امر وضعیت آبی کشور به مردم اطلاع رسانی شود به طوری که اعلام شود وضعیت بارشها و ذخایر آب کشور در چه سطح است و چی میزان صرفه جویی باید صورت گیرد تا بدین ترتیب مردم آب را درست مصرف کنند.عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اینکه آیا بهینه سازی مصرف کافی است یا باید به سمت واردات آب یا انتقال و شیرین سازی آب دریاها برویم اظهار داشت: هنوز در این مرحله نیستیم و فعلا با مدیریت مصرف میتوان نسبت به تامین آب مردم اقدام کرد ولی باید به فکر اجرای این طرحها در آینده باشیم زیرا ممکن است اوضاع در آینده از این بدتر شود.امینی درباره پروژههای باروری ابرها هم توضیح داد: این یک تکنولوژی نوینی است که خیلی از کشورهای پیشرفته از آن استفاده میکنند که نتیجه هم داده است و ان شاءا...ما هم بتوانیم از این تکنولوژی درست استفاده کنیم چراکه در گذشته تجاربی وجود داشته است که در این زمینه سرمایه گذاری صورت گرفته است ولی نتیجه مطلوبی نداده است ولی با سرمایه گذاری درست و دقیق میتوان از این طرح نتیجه گرفت.امینی در این خصوص که حدود 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف میشود بنابراین آیا با ساماندهی مصرف آب کشاورزی میتوان به رفع بحران آب در کشور امیدوار بود گفت: اولویت تخصیص آب ابتدا با مصارف شرب، سپس کشاورزی و پس از آن صنعت است و ما میتوانیم که از پساب آب شرب برای کشاورزی استفاده کنیم اما مجبوریم به سمت استفاده از آبیاری نوین برویم چراکه سیستم آبیاری سنتی غرقابی دیگر کاملا منسوخ شده است و ما هم اصلا آبی نداریم که بخواهیم آن را احیا کنیم بنابراین باید به سمت آبیاری قطرهای و بارانی رفته که البته پروژههای از این دست در خیلی از نقاط کشور آغاز شده است و بسیاری از شبکههای آبیاری نوین در مزارع و زمینها فرش شده و خطوط انتقال آب از سدهای بالادستشان هدایت شده اند.وی درباره عملکرد دولت فعلی و دولتهای گذشته در جهت استفاده از سیستمهای آبیاری نوین گفت: چندین دولت تاکنون سر کار آمدهاند و هرکدامشان هم به نوعی زحماتی کشیدهاند اما دولتها باید مکمل یکدیگر باشند که در خیلی موارد هم هستند و دولت فعلی هم در مناطقی که بنده اطلاع دارم عملکرد خوبی داشته است.عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره پلمب چاههای غیرمجاز هم توضیح داد: به هر حال باید با مردم مدارا صورت گیرد و اینکه کسی سالهاست که دارد از چاهی استفاده میکند و حالا یک دفعه این چاه را پلمب کنیم قطعا به مشکل برمیخورد و معاش بسیاری از مردم هم به استفاده از چاههای آب بستگی دارد اما از طرفی سفرههای آب زیرزمینی ما روز به روز درحال پایین رفتن است وضعیت بارشها هم برای پر کردن سفرههای آب زیرزمینی مناسب نیست بنابراین ناچاریم به این سمت حرکت کنیم و چاههای زیادی نیز تاکنون پلمب شده است و باید هم پلمب شود چون باید آینده کشور و نسلهای آینده را مدنظر قرار داد زیرا در آینده نه فقط ایران بلکه بیشتر کشورهای جهان با بحران آب مواجهند.امینی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف آب و قطع آب آنها اظهار داشت: باید ببنیم علت مصرف بالای آب مشترکان پرمصرف چیست متاسفانه برخی معتقدند که چون پول آب را میپردازند میتوانند آن را مسرفانه مصرف کنند در حالی که مصرف بیش از حد آنها قطعی آب دیگران را به همراه خواهد داشت بنابراین در درجه اول افزایش قیمت برای پرمصرفها و جریمه کردن آنها باید صورت گیرد و در آخرین مرحله اگر تاثیری در روند مصرفی آنها ایجاد نشد آب آنها قطع شود.وی همچنین درباره جیره بندی آب در سال آینده گفت: امیدواریم که در مدت باقیمانده کمبود بارشها جبران شود ولی اگر کمبود بارشها جبران نشود مجبور به جیره بندی در برخی مناطق هستیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

گروه راه و مسکن: بارش برف در روزهای شنبه و یکشنبه باعث ایجاد مشکلات زیادی در سیستم حمل ونقل کشور شد و مسافران زیادی را در بخشهای هوایی، جادهای و ریلی دچار مشکل جدی کرد.3 روز از اتمام بارش در اکثر مناطق ایران میگذرد اما همچنان اوضاع حمل و نقل در کشور و خصوصا تهران نابسامان است. به گزارش «عصرایرانیان» نکته قابل تامل این است که بارها مسئولان حوزه هوایی کشور از بازگشایی فرودگاههای مهراباد و امام خبر دادند اما تماسهای مکرر مسافران عصبانی از فرودگاههای مهرآباد و امام حاکی است که مسافران پروازهای 2 شب گذشته و دیروز نیز همچنان با مشکلات عجیب و غریبی مواجه هستند که ناشی از سوءمدیریت شدید مدیران حوزه هوایی است. فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به عنوان 2 فرودگاه اصلی و پرترافیک کشور بدترین وضعیت را در حمل و نقل هوایی دارا بود که به تأخیرهای طولانی و ابطال متعدد پروازها منجر شد. فرودگاه مهرآباد، مبدا یا مقصد اصلی بیشتر پروازهای داخل کشور است، به همین دلیل با فلج شدن تردد در این فرودگاه، سایر فرودگاهها هم دچار مشکل شده و مسافران دیگر شهرها هم علی رغم آنکه از نظر آب و هوایی مشکل چندانی نداشتند، اما به دلیل عدم پذیرش هواپیماها در مهرآباد، با تأخیر یا ابطال پروازهای خود مواجه شدند.
محبوس شدن مسافران در فرودگاه امام(ره)
اگرچه وقوع این حالت در پروازهای داخلی هم توجیه ناپذیر است، اما در پروازهای خارجی اوضاع به مراتب دردناک تر و توجیه ناپذیرتر بود؛ بسیاری از هواپیماهایی که حامل مسافران به سمت ایران بود یا در فرودگاه مبدأ قصد عزیمت به سمت فرودگاه امام را داشتند، با معطلیهای طولانی مواجه شدند یا اگر به سمت ایران پرواز کردند، به دلیل یخ زدگی باند و عدم نگهداری حرفهای سطوح پروازی، به فرودگاههای اصفهان، کرمان، زاهدان، تبریز و ... یا حتی کشورهای همسایه منتقل شدند و پس از توقفهای چند ساعته در این فرودگاهها ، یا اقدام به پیاده کردن مسافران کردند یا به فرودگاه کشور مبدأ بازگشتند. از سوی دیگر راههای دسترسی به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز مسدود بود و دو آزادراه تهران ـ قم و تهران ـ ساوه به عنوان تنها راههای دسترسی مسافران به این فرودگاه تا دیروز یا مسدود بود یا تردد به سختی و کندی در آنها صورت میگرفت. همین موضوع در ابطال تعدادی از پروازها به دلیل فراهم نشدن امکان حضور مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) بی تأثیر نبوده است. نکته قابل تاسف اینکه این مشکلات تا ساعت تنظیم این گزارش، علیرغم اینکه دو روز از توقف بارش برف گذشته، همچنان ادامه دارد. و علیرغم اینکه دو روز است بارش برف متوقف شده، مشکلات به قوت خود باقی است. سازمان هواشناسی کشور زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، عضو شورای معاونان وزیر راه است. از سوی دیگر در دو سه روز اخیر هزاران خودرو در جادهها ماندند به خاطر ناتوانی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای که رئیس این سازمان نیز عضو همین شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی است. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و شرکت راه آهن هم زیرمجموعه همین وزارت خانه هستند و در جلسات شورای معاونان وزیر راه شرکت میکنند. اما به دلیل ضعف مدیریت مدیران این دستگاهها، مشکلات متعددی با یک بارش برف کاملا معمولی برای مسافران قطار، هواپیما و جادهها ایجاد شد. از سوی دیگر در یک ماه اخیر دو تصادم برای دو شناور ما (سانچی و جماران) که آن هم در حوزه سازمان بنادر به عنوان یکی از دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه است.
۸ جاده کشور همچنان مسدود است
بر اساس اعلام راهداری، ۸ جاده کشور همچنان مسدود است. سازمان راهداری آخرین وضعیت راههای کشور را به شرح زیر گزارش داد. آخرین وضعیت محور مسدود شریانی عبارت است از :محور قدیم قم-تهران .محورهای مسدود غیرشریانی :شمشک-دیزین/اولنگ-شاهرود/ گنجنامه-تویسرکان/ سی سخت-سمیرم/ پونل-خلخال/ تهم-چورزق-زنجان/ دندی - تخت سلیمان/ به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود میباشند. درحال حاضر بار ترافیکی در محورهای مسدود، نیمه سنگین و درحال تخلیه ودرآزادراه تهران-قم و بالعکس وآزادراه ساوه -تهران وبالعکس وهمینطور برخی مقاطع درآزادراه قزوین-کرج-تهران ترافیک سنگین میباشد. در برخی از محورهای استانهای ،خراسان رضوی،کردستان،همدان بارش برف را شاهد هستیم.
مدیریت بحران در کشور خود یک بحران است
در همین رابطه سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیوان دره و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «عصرایرانیان» گفت: در فرودگاههای دنیا ترفندها مختلفی برای یخ نزدن باند فرودگاه دارند و متاسفانه این تکنیکها در کشور با وجود اینکه ما یک کشور سرد سیر هستیم، ما وجود ندارد و بعد از بارندگی میبایستی سریعا نسبت به پاکسازی باند فرودگاه اقدام شود و چرایی عدم اجرای این مطلب جای پرسش است. وی افزود: برف چند روز گذشته اینقدر سنگین نبود که نتوان ان را از روی باند فرودگاه پاکسازی کرد و برای پیدا کردن مقصر باید بررسیهای دقیق انجام شود. علوی با بیان اینکه قرار بود روز سه شنبه یک جلسهای در فرودگاه اما برای پیگیری و بررسی موضوع داشته باشیم که متاسفانه لغو شد، خاطرنشان کرد: این فابل قبول نیست که با همچنین بارشی فرودگاهها تعطیل شود و پروازها با تاخیر فراوان انجام شود. نماینده مردم سنندج با بیان اینکه ما علیرغم پیشبینیها با این بارش غافلگیر شدیم، اظهار کرد: در داخل شهر تهران هم به عینه مشاهده کردم که خیابانها هم پاکسازی و یخزدایی نشده بود.
فرماندهی بحران در کشور ابر چالش شده است!
افضلی تصریح کرد: در کشور وقتی با یک بحران مواجه میشویم، مدیریت بحران خیلی ضعیف عمل میکند و ناهمانگیها و عدم مدیریت و فرماندهی در کشور ما یا ابر چالش است. چرا که با یک بارندگی نه چندان سنگین غافلگیر میشویم و امادگی لازم را نداریم. علوی با بیان اینکه ما باید همیشه برای روبه رو شدن با بحران در کشور اماده باشیم، تاکید کرد:باید نسبت به این دست موضوعات واکنش سریع و صحیحی داشته باشیم و مدیریت بحران یعنی واکنش سریع نسبت به حادثه و بحران و خیلی زننده است برای کشوری مانند ایران که با یک برف نچندان سنگین یکدفعه همچین زمینگیر شود.
خلا مدیریت جهادی در کشور
عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه در سال 86 هم بارش شدیتر و سنگین تر نسبت به الان داشتیم، تشریح کرد: ما در این کشور سالهای زیادی با این دست بحرانها زندگی کردهایم و با مدیریت جهادی و اجرایی توانستهایم با موقفیت ازاین بحرانها عبور کنیم و امروزه مدیریت جهادی در کشور نداریم. نماینده مردم سنندج در پایان تاکید کرد مدیریت بحران در کشور خود به نوعی بحران است و ما بارها این را تکرار کردیم؛ یکی از ضعفهای ما در کشور تجهیز همه امکانات در پایتخت است.
رحیمپور ازغدی: شرمندهام که اینجا هیچ مدیری عزل و بازداشت نمیشود
حسن رحیمپور ازغدی که به عنوان یکی از مسافران گرفتار در فرودگاه حضور داشت در جمع معترضین گفت: ناکارآمدی بخشی از مدیران و پاسخگو نبودن ایشان، عملی ضدانقلابی است ومردم تفاوت برف سنگین با پاسخهای دیروقت و متلکهای سنگین را میفهمند . به گزارش فارس این استاد دانشگاه گفت: اوّلی را درک و تحمّل میکنند اما مشکل در دوّمیاست. وی افزود: حقانیت انقلاب اسلامیرا ناکارآمدی برخی مسئولان، مخدوش کرده است و شخصا معتقدم آنانکه نمیتوانند و مسئولیت میپذیرند، آنانکه غیرمتعهد و غیرپاسخگو و بینظم در مدیریتها هستند، آنانکه بجای عذرخواهی از قصور و تقصیرها و رعایت حقالناس، به مردم، توهین میکنند و آنان را سرکار میگذارند، فاقد مشروعیت در حاکمیت میشوند رحیمپور ازغدی با بیان اینکه جواب اغلب پرسشهای نظری را دارم ولی جواب بیعرضگیها و بیادبیهای مدیران را هرگز، یاد اور شد: شرمندهام که در چند کشور سکولار، مسئولیتپذیری مدیران در برابر حقوق شهروندی را تاحدّ خودکشی دیدهایم و اینجا هیچکس عزل و بازداشت هم نمیشود. خودکشی پیشکش.
اعتراف اخوندی به عادی نبودن پروازها در فرودگاه مهرآباد و امام
وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاههای مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاهها به شرایط عادی دو، سه روز زمان میبرد. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه روزانه از فرودگاه مهرآباد 430 پرواز و از فرودگاه امام خمینی 220 پرواز صورت میگرفت افزود: پس از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاهها که منجر به بروز اختلالاتی در پروازهای آنها شد، نشست و برخاست هواپیماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

1145 طرح گازرسانی
در دهه فجر بهره برداری میشود
معاون برنامهریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: یکهزار و 145 طرح گازرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد و 800 میلیون ریال طی دهه فجر در کشور بهره برداری میشود.به گزارش ایرنا، غلامرضا مشایخی با بیان این مطلب اظهار کرد: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به 11 شهر آغاز خواهد شد.وی بیان کرد: امسال همچنین عملیات گازرسانی به یکهزار و 134 روستا در دهه فجر آغاز میشود و 9 ایستگاه «سی ان جی» نیز به بهره برداری میرسد.به گفته وی تعداد روستاهای دارای شرایط گازرسانی بالای 20 خانوار در کشور 42 هزارو 432 روستاست که به 24 هزار و 600 روستا با جمعیت افزون بر چهار میلیون و 267 هزار خانوار گازرسانی شده است.
دعوت پژو از ایران خودرو برای مشارکت در پروژه الجزایر
تامین کنندگان منتخب ایکاپ، توانمندی خود را به اثبات رسانده و در حلقه تامین کنندگان پژو قرار گرفتهاند و میتوانند در پروژه تولید 70 هزار دستگاه خودرو در شهر اوران کشور الجزایر با ما همکاری کنند. به گزارش ایکو پرس یانیک بزارد، قائم مقام مدیر عامل پژو درحوزه خرید در نشست سازندگان مدیران پژو و ایکاپ و نمایندگان تامین کنندگان برگزیده پروژه ایکاپ، با بیان این که در برنامههای جدید پژو، تیم خرید جهانی با هدف گسترده سازی سازمان خرید این شرکت راه اندازی شده است، اظهار داشت: ایران کشوری رقابتی از نظر انرژی و نیروی انسانی است و از این رو تمامیاستانداردهای کیفی خود را در این کشور اعمال خواهیم کرد. وی تولید در ایران و صادرات قطعات به الجزایر را یکی از گزینههای پیش روی سازندگان ایرانی عنوان کرد و گفت: گزینه دوم ایجاد خط تولید در این کشور است که در هر دو صورت به عنوان عضوی از پژو وارد این پروژه خواهند شد. مدیرعامل ایکاپ نیز در این نشست با اشاره به این که این همکاری مشترک تمامیزنجیره ارزش را پوشش میدهد و برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: راهبردایکاپ ارائه بهترین کیفیت، قیمت و تحویل بموقع به مشتری است و در کنار آن، توسعه صنعت خودرو ایران برای ما اهمیتی بسیار دارد. معتمد با اشاره به تولید نخستین دستگاه پژو 301 اضافه کرد: میزان داخلی سازی خودرو تولید شده بیش از45 درصد است این در حالی است که تصور ما از توان خودمان ابتدا کمتر از این میزان در این مدت کوتاه بود اما با توجه به توان مهندسی بالا برنامهریزی افزایش ساخت داخل این خودرو به 85 درصد در حال انجام است.
کرایه فرودگاه امام تا تهران
یک میلیون تومان
با توجه به لغو تعداد زیادی پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) و انسداد برخی آزادراههای منتهی به این فرودگاه، رانندگان از مسافران برای مسیر فرودگاه ـ تهران یکمیلیون تومان کرایه درخواست میکنند. به گزارش تسنیم، عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به مسدود شدن اتوبانهای منتهی به تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به لغو شدن پروازها، مسافران فرودگاه امام را در هتل مجموعه بهظرفیت 1800 نفر اسکان دادیم. سهروز از این اظهارات میگذرد و بخش زیادی از پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) لغو شده است، در این شرایط مسافران ازسفرمانده برای عزیمت به شهرهای خود (از جمله تهران) با مصیبت جدیدی روبهرو شدهاند. ماجرا از این قرار است که تاکسیداران برای انتقال مسافران به رباطکریم و تهران بهترتیب درخواست مبلغ 500 و یکمیلیون تومان را میکنند. یکی از مسافران دراینباره به تسنیم گفت: متأسفانه رانندگان در نبود نظارت و با وجود وعدههای متعدد برای جلوگیری از بروز نابسامانی در حملونقل فرودگاه امام، رانندگان برای مسیر فرودگاه تا تهران یکمیلیون تومان میخواهند، یعنی نفری 250 هزار تومان. وی بیان کرد: رانندگان خودروهای خود را در پارکینگ، پارک کردهاند و میان مسافران میآیند و پیشنهادات خود را (کرایه 500 هزار تومانی تا رباطکریم و یکمیلیون تومانی تا تهران) ارائه میکنند. لازم به ذکر است که تماس با عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام با توجه به اظهارات دو روز قبل وی، برای پیگیری این موضوع بینتیجه ماند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.