
گروه راه و مسکن: در حال حاضر نبود آمار دقیق و صحیح از میزان خانههای خالی، شناسایی خانههای خالی برای دریافت مالیات، تعداد متقاضیان مسکن و تمامیعوامل درگیر در ساختوساز مسکن باعث شده کشور ما فاقد برنامه مشخص در حوزه مسکن و مستغلات باشد. به گزارش «عصر ایرانیان» وزارت راه و شهرسازی موظف شده «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» «سماک» را ایجاد کند. این سامانه باید بهگونهای طراحی شود که در هر زمان امکان شناسایی برخط مالکان، ساکنان یا کاربران واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری و پیگیری نقلوانتقال املاک و مستغلات بهصورت رسمی، عادی، وکالتی و... را در کلیه نقاط کشور فراهم کند. همچنین بر اساس این قانون، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک بهعنوان «واحد خالی» شناسایی میشوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیاتی بر اجاره خواهند شد.مجازات درجه شش که نتیجه جرم مالیاتی است، شامل حبس بیش از ۶ ماه تا۲ سال، جزای نقدی بین دو تا ۸میلیون تومان، شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال و انتشار حکم قطعی در رسانهها میشود. یکی از خواص مالیات، مبارزه با سوداگری در بازار است. ازاینرو وضع مالیات بر خانههای خالی میتواند بهعنوان ابزاری تنظیمگر جهت مقابله با این فعالیت سوداگرانِ و بهبود وضعیت بازار مسکن مورداستفاده قرار گیرد. ضمن اینکه از این منبع برای افزایش درآمدهای مالیاتی نیز میتوان بهره برد.مرداد 94 بود که در جریان اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم واحدهای خالی مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر، طبق ماده 54 مکرر قانون، از سال دوم به بعد مشمول مالیات شدند. بر این اساس نیز تشخیص خانههای خالی به استناد دادههای «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» بود و میزان مالیات آنها در سال دوم معادل یکدوم مالیات بر اجاره متعلقه است که در سالهای بعدی بهصورت پلکانی افزایش مییابد.
دستگاههای مختلف موظف به در ارائه اطلاعات موردنیاز سازمان امور مالیاتی
تبصره 7 ماده 169 مکرر قانون اصلاح مالیاتهای مستقیم، دستگاههای مختلف را موظف به در اختیار گذاشتن اطلاعات موردنیاز به سازمان امور مالیاتی کرده است. بنا به این تبصره، وزارت راه و شهرسازی موظف شده حداکثر 6 ماه پس از تصویب این قانون «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» و امکان دسترسی برخط به سامانه را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کند. به گزارش تسنیم، این سامانه باید امکان شناسایی برخط مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و پیگیری نقلوانتقال املاک را در کلیه نقاط کشور فراهم سازد.بنابراین سامانه ملی املاک باید اواخر سال 94 عملیاتی شده و مالیات بر خانههای خالی از سال گذشته اجرایی میشد. این در حالی است که در روزهای پایانی سال 96 به سر میبریم و باوجود مطالبه چندینباره سازمان امور مالیاتی نه خبری از راهاندازی سامانه ملی املاک هست و نه اعمال مالیات بر خانههای خالی.طبق ماده 274 و 275 امتناع از انجام ارسال اطلاعات مالی موضوع ماده 169 مکرر به سازمان امور مالیاتی و واردکردن زیان به دولت با این اقدام، جرم مالیاتی محسوب شده و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد، به مجازات درجه شش محکوم میگردند.مجازات درجه شش، شامل حبس بیش از 6 ماه تا2 سال، جزای نقدی بین دو تا 8میلیون تومان، شلاق از 31 تا 74 ضربه، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال و انتشار حکم قطعی در رسانهها میشود.برای اشخاص حقوقی نیز ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی و ممنوعیت از صدور برخی از اسناد تجاری برای مدت شش ماه تا دو سال در نظر گرفتهشده است. علاوه بر مجازات مقرر ذکرشده، طبق تبصره3 ماده 169مکرر، اشخاص متخلف از حکم این ماده، مسئول جبران زیانها و خسارات وارده به دولت خواهند بود.برای محاسبه زیان وارده براثر عدم اجرای قانون مالیات بر خانههای خالی به گزارش رسمیمنتشرشده توسط معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در دیماه امسال مراجعه میکنیم. طبق جدول با در نظر گرفتن تعداد واحدهای مسکونی خالی در کشور، متوسط مساحت واحدهای استیجاری، ارزش اجاری واحدها و ... درمجموع درآمد یک سال اخذ مالیات بر خانههای خالی بیش از 320میلیارد تومان تخمین زدهشده است.
راهاندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور ابتر مانده است
مصطفی قلیخسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران در گفتگو با «عصر ایرانیان» با اشاره به اینکه سامانه ملی املاک و اسکان کشور در صورت راهاندازی میتواند یکی از شفاف سالترین نرمافزارهای بخش مسکن باشد، گفت: این سامانه در صورت اجرا میتواند بهعنوان منبع قابلاعتماد برای بخشها و ترجمانهای مربوط به ساختوساز لحاظ شود.رئیس اتحادیه مشاورین املاک بابیان اینکه در خصوص مفید بودن این سامانه هیچ شک و شبهی وجود ندارد،تأکید کرد: اما باید دید چه کسی یا کسانی، چه عامل یا عواملی باعث تأخیر در ایجاد و راهاندازی این سامانه شده است.
خسروی با اشاره به اهمیت سامانه ملی املاک و اسکان کشور بهعنوان سامانهای برای امور ضروری افزود: متأسفانه سرنوشت این سامانه نیز ازنظر شفافسازی در بخش معاملات ملکی مسکن مشابه سرنوشت کد رهگیری میماند.
خسروی با اشاره به اینکه عدم راهاندازی این سامانه باعث عدم پرداخت مالیات خانههای خالیشده است، تأکید کرد: در تمام کشورهای توسعهیافته وجود این سامانه جز لاینفک بازار املاک و مستغلات است، زیرا بسیاری از برنامههای راهبردی همانند اخذ مالیات از خانههای خالی از طریق این سامانه قابلاجرا است.
راهاندازی این سامانه به نفع بازار مسکن
رئیس اتحادیه مشاورین املاک بابیان اینکه خیلی از طرحها و مصوبات است که ابتر مانده است، تصریح کرد: اخیراً وزارت راه شهرسازی گفته است که این سامانه در دست اقدام است و عملاً حرکتی انجامنشده است.
راهاندازی این سامانه به نفع بازار مسکن است چرا قشر متوسط به صلاحش نیست که خانه خالی داشته باشد و با توجه به نیاز مالی اجرا را اجاره میدهد.اما خانههای خالی که صاحبانان فقط بهمنظور ساختوساز و سود مالی ساختهاند و نیاز مالی ندارد این سامانه میتواند به ورود این دست خانهها به بازار مسکن کمک کند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

آیا اداره کنترل داراییهای خارجی خزانه داری آمریکا مجوزهای جدیدی برای شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا جهت فروش هواپیماهای مسافری به ایران صادر کرده است یا نه؟ به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المانیتور، سوالاتی در این باره مطرح شده که آیا اداره کنترل داراییهای خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) مجوزهای جدیدی برای شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا جهت فروش هواپیماهای مسافری به ایران صادر کرده است یا نه. اگر خبر صدور این مجوزها صحت داشته باشد، اولین مجوز اینچنینی است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ صادر میشود.مرتضی شیخ زاده، سخنگوی سازمان منطقه آزاد قشم گفته، گزارش شده که شرکت بمباردیر مجوز فروش 10 فروند هواپیمای منطقهای سری سی آر جی به این سازمان را دریافت کرده است. این هواپیماها قرار است توسط شرکت هواپیمایی فلای قشم که به زودی راه اندازی میشود، به کار گرفته شوند. شیخ زاده افزود: «ما و شرکت کانادایی در حال بررسی پیش نویس قرارداد هستیم، اما هنوز اسناد قرارداد را مبادله نکرده ایم... مجوزهای اوفک برای فروش این هواپیماها اخیرا صادر شده است.»شرکت بمباردیر به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده و یک سخنگوی خزانه داری آمریکا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.در طی 2 سال گذشته، درخواستها برای صدور مجوز صادرات هواپیما به ایران در وزارت خزانه داری آمریکا معطل مانده است. علاوه بر بمباردیر، تعداد دیگری از شرکتهای هواپیماسازی نیز در حال مذاکره با ایرلاینهای ایرانی برای فروش هواپیما به آنها بودهاند که از جمله میتوان به شرکتهای بوئینگ، ایرباس، ای تی آر، امبرائر و سوخو اشاره کرد. اگر بیش از 10 درصد تجهیزات یک هواپیما ساخت شرکتهای آمریکایی باشد، شرکت سازنده هواپیما باید قبل از فروش آن به ایران مجوز واشنگتن را کسب کند. بعد از صدور دور نخست این مجوزها در دوران ریاست جمهوری اوباما، اوفک به درخواستهای شرکتهای هواپیماسازی در این زمینه پاسخی نداده است.تاخیر اوفک در اعطای مجوز فروش هواپیما به ایران چشمانداز فعالیتهای شرکت ای تی آر در خصوص همکاری تجاری با ایرلاینهای ایرانی را تغییر داده است. این شرکت در می2016 برآورد کرده بود که ایران ظرفیت خرید 60 تا 70 فروند از هواپیماهای این شرکت را دارد، اما به گفته یکی از مدیران ارشد ای تی آر، بلاتکلیفی مجوزهای درخواستی از اوفک موجب شده تا این شرکت از عرضه هواپیما به ایرلاینهای ایرانی و به طور مشخص شرکت آسمان عقب نشینی کند.این مدیر شرکت ای تی آر که نخواست نامش فاش شود گفت: «آنها (شرکت آسمان) 6 هواپیمای ای تی آر دارند و ما از این 6 هواپیما پشتیبانی میکنیم... ما همچنین در حال مذاکره در مورد همکاریهای آینده هستیم... اما امروز درهای اوفک بسته است. بنابراین ما نمیدانیم چه زمانی میتوانیم به آسمان بگوییم که لطفا با ما تعامل کنید.»علاوه بر مانع تراشیهای اوفک، تامین مالی قراردادهای خرید هواپیما نیز یکی دیگر از مشکلات ایرلاینهای ایرانی به شمار میرود. مواضع خصمانه ترامپ در قبال توافق هستهای و تهران موجب شده تا بانکها و موسسات مالی بزرگ اروپایی از تامین مالی قراردادهای بزرگ اینچنینی خودداری کنند. شرکت ایران ایر نتوانسته به موقع پیش پرداخت خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را پرداخت نماید.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، ریشه اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی را بی توجهی دولت به قوانین و همچنین نادیده گرفتن بخش خصوصی دانست.فرج الله رجبی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه به جامعه مهندسان در کشور، گفت: هر چند سخت شدن شرایط زندگی برای همه اقشار جامعه مشکلاتی ایجاد کرده اما مهندسان با معضلات بیشتری درگیر هستند زیرا میزان ساخت و ساز به پایینترین رقم خود در سالهای اخیر رسیده و ساخت مسکن سال گذشته بدترین رکود 15 سال اخیر را شاهد بوده که به تبع آن بیکاری مهندسان مشهود است.رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به افزایش آمار فارغ التحصیلان بیکار در رشته مهندسی، افزود: متاسفانه رشد آمار مهندسان در سالهای اخیر از یک طرف و اینکه اساسا نظام دولتی ما نمیخواهد بپذیرد که تشکیلات نظام مهندسی با یک تشکیلات غیردولتی متفاوت است مشکلات عدیدهای را برای این قشر ایجاد کرده است.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به عنوان تشکیلات غیر دولتی باید روی پای خود بایستد، تصریح کرد: متاسفانه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی علاقه مند به زیر نظر گرفتن این تشکیلات است.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اکنون وزارت راه و شهرسازی فارق از اینکه قانون و آیین نامهها چه میگویند مدتها است حتی با بخش نامههای هیات دولت نیز مخالفت میکند، گفت: صدور بخش نامه و دستورالعملها از سوی این وزارتخانه مشکلاتی را در روند فعالیت سازمان نظام مهندسی ایجاد کرده است.وی با بیان اینکه جامعه مهندسان به لحاظ اشتغال در حداقل بوده و به لحاظ حمایت اجتماعی از سوی دستگاههایی مانند وزارت راه در فشار هستند، افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری جامعه مهندسان نیازمند مراقبت و محافظت هستند در غیر این صورت تبعات آن زیاد خواهد بود.
رجبی در پاسخ به این سوال که این اختلافات به کجا خواهد رسید، گفت: اگر همه ما مقررات و قوانین را رعایت کنیم اختلافات مرتفع خواهد شد.وی با تاکید بر اینکه سازمانهای نظام مهندسی قطعا به عنوان یک اصل معتقد به تبعیت از قانون و آیین نامههای مصوب است، تصریح کرد: متاسفانه دیگران از قانون عدول میکنند و نمود بارز آن آقای وزیر راه وشهرسازی است که حتی بخش نامه دولت و آیین نامه آن را نیز رعایت نمیکند و با تفسیرهای من درآوردی و برداشتهای شخصی از قانون سعی سعی در ورود به این حیطه دارد.این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی قوانین مرتبط با سازمان نظام مهندسی را به سمتی هدایت میکند که خود نیز از آینده آن بی اطلاع است، گفت: شاید ساختار شکل گرفته حول محور مهندسان با بیش از دو دهه از شکلگیری دارای ایراداتی باشد اما قابل اصلاح است.وی ادامه داد: دولت باید در قالبی مشخص که قانون هم مجوز داده مانند بخشنامهها و نظام نامههای مختلف به اصلاح، حفظ و تقویت سازمان نظام مهندسی اقدام میکرد.رجبی با بیان اینکه دعوای سازمان نظام مهندسی و وزارت راه بر سر قانون است، افزود: این ماجرا باید حوزه اختیارات قانون مرتفع شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه امیدوار هستیم تعداد مستاجران در سال آینده بیشتر نشود، گفت: رشد تقاضا برای مسکن در فصل اجاره موجب بحران میان مالک و مستاجر میشود.مصطفی قلیخسروی در گفتوگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به اینکه گفته میشود رشد قیمت مسکن در سال آینده در حد نرخ تورم و یا 2 درصد بیشتر از آن خواهد بود، آیا اجاره بها نیز در همین حد خواهد کرد گفت: اجاره بها همواره تابع قیمت مسکن بوده است و از آنجا که پیشبینی میشود قیمت مسکن در سال آینده در حد نرخ تورم و یا 2 درصد بیشتر از شاخص تورم باشد رشد اجاره بها نیز در همین حد خواهد بود.وی با اشاره به اینکه برخی تصور میکنند که سال آینده جهش قیمت مسکن خواهیم داشت، اظهار داشت: باید در جواب تصورات برخی از فروشندهها و یا متقاضیان خرید مسکن بگوییم که هیچ اتفاق خاصی و یا جهش قیمت مسکن در سال آینده نخواهیم داشت.خسروی اضافه کرد:علاوه بر تعیین کننده بودن قیمت مسکن بر نرخ اجاره بها عرضه و تقاضا نیز در بالا رفتن نرخ اجاره تاثیر دارد، بنابراین امیدواریم سال آینده در فصل نقل و انتقالات تعداد مستاجران افزایش نیابد.به گفته وی، هر زمان که تقاضا بیش از عرضه باشد بحران میان مالک و مستاجر رخ میدهد.رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که چرا آمار معاملات مسکن در اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: برخی تصور میکنند که قرار است اتفاق خاصی از لحاظ قیمتی در بازار مسکن در سال آینده رخ دهد، بنابراین منتظر ماندهاند و همین موضوع باعث شد تا حدودی معاملات مسکن در ماه جاری کاهش یابد.وی افزود: البته افزایش نرخ ارز و طلا نیز باعث شد تا برخی از خرید و فروش مسکن خودداری و به سمت این بازارها کشیده شوند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

واکنش تاجگردون به عدمعذرخواهی آخوندی؛ «دنا» تو مقصر بودی!
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه نمیداند نتیجه استیضاح وزیر راه چه میشود، گفت: ولی دنا، تو مقصر بودی که قامتت بلندتر از تصور ما بود! به گزارش تسنیم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در یادداشتی با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس بابت طرح استیضاحش بدون عذرخواهی گفت که حوادث اخیر از جمله سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج به او ارتباطی ندارد که بابت آن استیضاح شود.غلامرضا تاجگردون، نماینده مجلس شورای اسلامیو یکی از طراحان استیضاح آخوندی در صفحه اینستاگرام خود به عدم عذرخواهی وزیر راه واکنش نشان داد و نوشت: در این ایام هر چه تلاش کردم وزیر عزیزی از سقوط هواپیما عذرخواهی کند نشد و نپذیرفتند و هر کسی گفت اگر عذرخواهی کنیم یعنی مقصریم.وی با بیان اینکه نمیداند نتیجه استیضاح وزیر چه میشود، گفت: ولی دنا، تو مقصر بودی که قامتت بلندتر از تصور ما بود!
آمادهسازی ۲۴۰ هکتار
منطقه آزاد فرودگاه امام (ره)
مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) از فراخوان آمادهسازی زیرساختهای ۲۴۰ هکتار از منطقه آزاد این فرودگاه با هدف ورود سرمایهگذاران بورسهای طلا، بانک و بیمه به این منطقه خبر داد. به گزارش مهر، شهرام آدمنژاد در نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد تجاری صنعتی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این نشست با هدف تبادل تجارب میان مناطق آزاد برگزار شده، ولی سایر مناطق آزاد تجربه عملیاتی بیشتری نسبت به منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) دارند.وی افزود: اسناد زمین و اراضی مناطق آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) آماده شده و مشکلات اراضی این منطقه حل شده است.آدمنژاد از وجود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین فرودگاه کشور در منطقه آزاد واقع شده است و ترمینال «سلام» با ۵ میلیون مسافر ظرفیت تا چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.
نشست و برخاست ۳۵۰۰۰ پرواز
در فرودگاههای کشور
آمار شرکت فرودگاهها حاکی از آن است که در بهمن امسال ۳۵ هزار و ۷۳ پرواز در فرودگاههای کشور نشست و برخاست داشتهاند که نسبت به بهمن پارسال ۷ درصد رشد نشان میدهد. به گزارش گروه تسنیم، مطابق آمار شرکت فرودگاهها در دومین ماه زمستان امسال 35007 نشست و برخاست در فرودگاههای تحت تملک این شرکت انجام و 4 میلیون و 319 هزار و 651 مسافر جابجا شده است.در این بین فرودگاه مهرآباد با 11 هزار و 619 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داد و با جابجایی بیش از یک میلیون و 418 هزار مسافر پرترافیکترین فرودگاه بود.فرودگاه مشهد با 5143 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 730 هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با 3960 فروند نشست و برخاست و پذیرش نزدیک به 586 هزار مسافر از این نظر در جایگاه سوم قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون و 440 هزار کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
احداث ۴ هزار کیلومتر آزادراه
تا پایان برنامه ششم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه ساخته شود گفت: سهم برنامه ششم ۴ هزار کیلومتر است که این مهم تا ۴ سال آینده محقق خواهد شد. به گزارش مهر، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی با بیان اینکه اصل کار ما این است که کار را پی شبببیم تا گوشهای از کار ایران را حل کنیم، گفت: معتقدم آبادانی ایران با یک دست صورت نمیگیرد و همه باید به هم اعتماد کنند. هم مجلس به دولت اعتماد داشته باشد و هم بخش خصوصی به دولت اعتماد کند.وی با بیان اینکه وقتی صحبت از احداث سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه یعنی معال ۱.۵ برابر آزادراههای موجود میشود، به این معناست که امید ملی و اعتماد صورت گرفته است، افزود: سال ۹۲ که به وزارت راه و شهرسازی آمدم ۷۰ درصد آزادراهها را دولت و ۳۰ درصد را بخش خصوصی میساخت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ممنوعیت افزایش نرخ بلیط هواپیما
معاون نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با عنایت به مصوبات کارگروه تنظیم بازار و با سیاستهای دولت مبنی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها، شرکتهای هواپیمایی هیچ افزایش نرخی در پروازهای داخلی نخواهند داشت.به گزارش سازمان حمایت تولید کنندگان ومصرف کنندگان، وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت : با عنایت به مصوبات کارگروه تنظیم بازار و همگام با سیاستهای دولت مبنی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها ، شرکتهای هواپیمایی هیچ گونه افزایش نرخی در پروازهای داخلی نخواهند داشت. منایی اظهار داشت : با عنایت به مصوبات کارگروه تنظیم بازار و در پی پیگیریها و تمهیدات صورت گرفته این سازمان و همکاری وزارت راه و شهرسازی ، شرکتهای هواپیمایی در ایام نوروز هیچگونه افزایش نرخی در پروازهای داخلی نخواهندداشت.وی تأکید کرد: مقرر شده کلیه شرکتهای هواپیمایی بمنظور رعایت حقوق مصرف کنندگان ؛ نسبت به درج حداکثر نرخ مصوب بلیط در این ایام در مسیرهای مختلف بویژه مسیرهایی که متقاضی بیشتری دارند در سایت مربوط اقدام نمایند.
امضای 5/4 میلیارد دلار
قرارداد سرمایهگذاری در منطقه آزاد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد از امضای ۹۰۰ میلیون دلار قرارداد سرمایهگذاری طی ۴ سال اخیر در مناطق آزاد خبر داد. به گزارش تسنیم، مرتضی بانک در حاشیه نشست مشترک شورای معاونان، مشاوران و مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کل کشور اظهار کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه و کره در مناطق آزاد سرمایهگذاری کردهاند که بنا به نوع فعالیت و با توجه به صنایع کوچک و متوسطی که در مناطق آزاد مشغول به فعالیت هستند مشارکت میکنند.وی با یادآوری اینکه 4.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در مناطق آزاد به امضاء رسیده که به زودی اجرایی میشود، تصریح کرد: طی چهار سال اخیر حدود 900 میلیون دلار قرارداد در مناطق آزاد عملیاتی و اجرایی شده استوی افزود: ریشه فعالیت مناطق آزاد فعالیت اقتصادی مبتنی بر همکاری و مشارکت با کشورهای همسایه است، امروز در مناطق آزاد همکاریهای مختلفی با کشورهای همجوار آنها آغاز شده و ظرفیتهای توسعه همکاری میان این مناطق با بازار کشورهای هدف وجود دارد.
بازنگری طرح هادی روستایی
با هدف جلوگیری از مهاجرت
یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش جمعیت روستایی و مهاجرت آنان درصدد بازنگری طرحهادی هستیم. غلام رضا مجیدی مدیرکل برنامهریزی و هماهنگی طرحهای بنیاد مسکن در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال ۹۶ یک هزار و ۲۱ دوره ۱۰ ساله طرحهادی روستاها به اتمام رسیده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت روستایی و مهاجرتهایی که صورت میگیرد باید طرحها بر اساس نیازها اجرا شود، بنابراین ضمن بازنگری در اجرای طرحهایهادی تلاش میکنیم تا این طرح مجدد اجرایی شود.به گفته وی؛ با اقدامات انجام شده تاکنون ۹۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرحهادی هستند.مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی طرحهای بنیاد مسکن با اشاره به اینکه برای ۳۶ هزار و ۹۳۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرحهادی تهیه کرده ایم، گفت: در زمینه اجرای طرحهادی ۹۳۰ روستای جدید را در برنامه کاری خود قرار دادیم و ۲ هزار و ۷۳۱ روستای نیمه تمام نیز را اجرایی کردیم.
امضای قرارداد
احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه در مناطق مختلف کشور به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی خبر داد. به گزارش مهر، خیرالله خادمیدر مراسم امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه گفت: در حال حاضر در کشور، عملیات اجرایی در بخش زیرساختها به صورت گسترده در حال انجام است. در بخش ریلی سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر پر وژه در دست احداث داریم و ۵ هزار کیلومتر ریل جدید در حال مطالعه است.وی افزود: تا پایان سال جاری، ۵۱۶ کیلومتر ریل گذاری را تحویل مردم میدهیم ولی بهره برداری از آنها در سال آینده اتفاق خواهد افتاد که با ساخت این ۵۱۶ کیلومتر در یک سال به ۹۱۹ کیلومتر ریل گذاری در دولت دست خواهیم یافت.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۱۱۷۰ کیلومتر آزادراه در حال اجراست که اجرای این پروژهها سبب فعالیت ۵ هزار دستگاه ماشین الات سنگین و اشتغال ۱۷ هزار نفر شده است که امیدواریم تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.