
انسیه شاه حسینی بانویی است که با حضور در جبهههای جنگ، روایتی متفاوت از زندگی و رشادتهای رزمندگان و زنان در دوران دفاع مقدس ارائه داد.
«شب بخیر فرمانده» قصه زنی است که برای اولین بار پا به میدان جنگ میگذارد تا از زاویه دیگری آن را روایت کند. زنی که در بدترین شرایط روحی به عنوان خبرنگار و روایتگر جنگ خود را به وزارت ارشاد معرفی میکند تا کارت خبرنگاری و مجوز ورود به جبهههای جنگ را بگیرد. عاقبت هم موفق میشود و دوربین به دست پشت خاکریزها قرار میگیرد و با دنیای دیگری آشنا میشود.
«شب بخیر فرمانده» دومین کار انسیه شاهحسینی بعد از فیلم «غروب شد بیا» است. شاهحسینی فیلمنامه فیلم شب بخیر فرمانده را، خاطرات زمان جنگ خود میداند که در این فیلم به تصویر کشیده شده اند. زنی که در طوفانهای زندگی اش از همه جا و همه چیز دل کنده و دل به خاکریزهایی زده که مرهم دردش باشند. بنابراین او از زندگی شخصی خود جدا شده. او احساس میکند باید کاری را انجام دهد و ضربهای را که خورده است، تلافی کند. بنابراین جنگ که شروع شد به جبهه میرود تا آن ضربه را بزند، اما وقتی به جبهه میرود با آدمهای دیگری روبرو و با آنها قاطی میشود و احساس میکند که توهینی به او نشده است. کرانههای وجودی اش حل شده و زندگی و رنج آنها به او منتقل میشود. یعنی دقیقاً شخصیتی که شما در فیلم «شب بخیر فرمانده» میبینید.ماهم به سراغ او رفتیم تا قدری از رشادت و ایثار زنان و مردان در جبهههای جنگ بپرسیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛در ادامه گفتگوی ما با انسیه شاه حسینی یکی از فیلمسازان دفاع مقدس کشورمان را بخوانید؛
خانم شاه حسینی تعریفتان از جنگ چیست؟
به نظر من جنگ یک نعمت است و من زمانی به این تعریف رسیدم که با تمام وجود آن را در خاکریزهای جنگ درک کردم. جایی که روح و جسمم جا پیدا کرد و توانستم باری دیگر خودم را از نو بسازم. حال و هوای جنگ آنقدر بی نظیر است که ناخواسته همچون قلم تراشت میدهد و تو را میسازد. من زمانی که به جنگ رفتم با آدمهایی آشنا شدم که با وجود جدیتشان در جنگیدن، دریایی از محبت بودند. در رابطه با دفاع مقدس هر نوع سختی تبدیل به لذت میشود و من آن زمان احساس میکردم، هرچه بیشتر سختی میکشم بیشتر به آدمهایی که قرار بود برای آنها فیلم بسازم، نزدیک میشوم.
«شب بخیر فرمانده» را ساختید تا به مخاطب چه چیزی را نشان دهید؟
در ابتدا به بهانه ساختن فیلمیجنگی پا به جبهه گذاشتم، اما رفته رفته دلم به دنیای آنها گره خورد و تصمیم گرفتم زندگی آنها را روایت کنم؛ رزمندههایی که با عشق و با تمام وجودشان از خاکشان دفاع میکردند. از انرژی و حال خوبی که داشتند، لذت میبردم و بر تصمیمیکه شاید از اول برای خودم جدی نبود، مصرتر میشدم.
تجربیاتی که شما از آن شرایط و حال و هوا گرفتید، چقدر در قابل باور بودن آن برای مخاطب تاثیر داشت؟
آنقدر دنیای آنها با ما متفاوت بود که اگر در آن موقعیت نبودم، به طور حتم نمیتوانستم این فیلم را بسازم. تا آنجا نباشید نمیدانید من چه میگویم. یکی از شبهایی که آنجا بودم هوا بارانی بود و من در جادهای خاکی و سیاه گم شدم؛ وحشتی تمام وجودم را در بر گرفته بود و تنها نور ماشینها بود که به سرعت از کنارم رد میشدند و من هیچ پناهی نداشتم تا اینکه یک فرمانده من را در آنجا پیدا کرد و از همان جا قصه «شب بخیر فرمانده» در ذهنم کلید خورد. معتقدم تا در دل ماجرا نباشی، نمیتوانی آن را روایت کنی و حال و هوای آنها را به تصویر بکشی. حال و هوایی که تنها آنجا میتوانی ببینی و آن را به تصویر بکشی و همه اینها برای مخاطب قابل باور میشود. من مطمئنم که اگر امروز مخاطب با فیلمم ارتباط برقرار کرده و آن را دوست دارد و هنوز اسمش را به خاطر دارد، همه از واقعیتهایی است که من و تیمم در آنجا درک کردیم و به تصویر کشیدیم. آنهایی که نشان داده شد، رزمندههای آرمانی فیلمهای گیشهای بودهاند. افرادی بودند مثل بقیه نه از آسمان آمده بودند و نه فرشته بودند.
شما که در آن زمان حضور داشتید و آن حال و هوا را درک کردید، از نقش زنان در جبهههای جنگ بگویید.
زنانی که در پشت جبهههای جنگ کار میکردند، خاطرات عجیبی را در ذهنشان حک کردند. زنانی که در رخت شوی خانه مشغول شستن لباس رزمندهها بودند، از بین لباسها گوشت و انگشتهای جامانده از شهدا را پیدا میکردند و در جایی خاک میکردند. واقعا زنان در آن زمان جهاد میکردند و من ناراحتم از پرداختهای نامحدودی که فیلمسازان درباره نقش زن در جبهههای جنگ داشته اند. البته خودم پروانه ساخت اثر سینمایی با نام به کودکان شلیک نکنید را در دست دارم که با محوریت زن در جنگ است. ولی متاسفانه هنوز به دلیل تامین نشدن بودجه متوقف مانده. امیدوارم در آیندهای نزدیک کلید بخورد.
و حرف پایانی؟
امیدوارم روزی برسد که فیلمسازان ما با افتخار بگویند فیلم جنگی میسازیم و تماشاگران هم با افتخار به تماشای آن بروند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

درحالی که قرار بود شاهد بازگشت الواح هخامنشی به ایران باشیم اما بازگشت این آثار تاریخی منوط به جواب اوفک، بستهبندی و بیمه آنها شده است.به گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص زمان بازگشت الواح هخامنشی به ایران گفت: با وجود آنکه کارهای اولیه استرداد الواح هخامنشی به ایران انجام شده است اما برای تحقق این مهم در انتظار جواب اوفک (دفتر کنترل داراییهای خارجی آمریکا) هستیم تا مجوزهای لازم برای بازگشت الواح هخامنشی را صادر کند. او ادامه داد: موسسه شرق شناسی شیکاگو نیز بهانههایی ازجمله بستهبندی آثار را مطرح کرده و ما همواره تاکید داشتهایم که تمام الواح باید همزمان به ایران بازگردند چراکه درحال حاضر حدود ۲ تا ۳ هزار لوح بستهبندی شده است اما براساس تخمین ما ۱۲ هزار لوح سالم و تعداد زیادی از قطعات شکسته باید در یک محموله به ایران باز گردند. تمام الواح شمارهگذاری شده است و به محض آنکه اوفک اجازه لازم را صادر کرد، حاضر هستیم تعدادی از کارشناسان را از ایران به آمریکا بفرستیم تا در کار بستهبندی و تحویلگیری الواح کمک کنند.طالبیان خاطرنشان کرد: درواقع میتوان گفت بستهبندی کامل آثار و تحویل آنها تا دم در موزه ملی ازجمله مسئولیتهای موسسه شرق شناسی آمریکا است اما با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که در حوزه بیمه با آن روبهرو هستیم، ترجیح میدهیم به محض آنکه مجوز از گمرک آمریکا صادر شود، الواح هخامنشی را به ایران بازگردانیم. این امر در اولویت ما قرار دارد.معاون میراث فرهنگی درخصوص وضعیت بیمه الواح هخامنشی گفت: با توجه به شرایط موجود، بیمههای آمریکا، این الواح را در بازگشت به ایران بیمه نمیکنند و مسائلی در این خصوص مطرح میشود اما همانگونه که توانستیم راهکاری برای بازگشت سردیس سرباز هخامنشی به ایران پیدا کنیم، راههایی پیدا خواهیم کرد تا در اسرع وقت الواح هخامنشی به ایران بازگردند.بنابراین گزارش، بعد از کشمکشهای فراوان و جلسات دادگاهی که برای بررسی وضعیت الواح هخامنشی باقیمانده در دانشگاه شیکاگو آمریکا برگزار شد، بالاخره دیوان عالی آمریکا ۲۱ فوریه - دوم اسفند ۹۶ - در جلسهی استیناف پرونده الواح هخامنشی با رأی هشت به صفر قضات دیوان عالی به نفع ایران، حکم مصادره و فروش الواح هخامنشی را لغو کرد. این رأی که در ۱۹ صفحه در سایت دیوان عالی ایالت متحدهی آمریکا منتشر شده است، بر سه شاخصه «وحدت رویه»، «بدیع بودن» و «استفاده از لایحهی دوست دادگاه» تاکید دارد.اکنون و بعد از گذشت بیش از هفت ماه از آخرین اعلام دادگاه عالی آمریکا در مورد وضعیت پرونده الواح هخامنشی در دادگاه و رخ دادن اتفاقاتی مانند نقض برجام از سوی آمریکا، در انتظار نتایج پایانی برای بازگشت الواح هخامنشی به ایران هستیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

یک جامعهشناس تاکید کرد که تلویزیون برای تولید برنامه های کودک و نوجوان بودجه مستقل بگذارد نه اینکه نگاهش به حضور اسپانسرها باشد.علیرضا شریفی یزدی جامعهشناس در گفتگو با مهر درباره حضور اسپانسرها در تلویزیون که باعث شده است این رسانه به سمت برنامههای سلبریتیمحور حرکت کند، عنوان کرد: اینکه اسپانسرها به کمک برنامهسازی بیایند در کل دنیا مرسوم است اما حضور اسپانسرها در تلویزیون ما ویژگیهایی دارد که باید به بررسی آنها پرداخت.وی ادامه داد: ما در این سالها خلا برنامههای مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را احساس میکنیم و مدیران صداوسیما باید این خلا را با مدیریت بودجهها تامین کنند.این جامعه شناس با اشاره به ساخته نشدن برنامههای کودک و نوجوان به دلیل نداشتن اسپانسر گفت: مطالعات ما نشان میدهد گرایشهای کودکان و نوجوانان در چند سال اخیر به شبکههایی مثل جم جونیور و جم کیدز بیشتر شده است و حتی خانوادهها هم بیشتر شبکههای ماهواره ای را تماشا میکنند. درواقع مخاطب عظیمیدر این سالها از صداوسیما کنده شده و به سمت رسانههای خارجی سوق پیدا کرده است؛ رسانههایی که هم به لحاظ فرهنگی و هم سبک زندگی با ما فرق میکنند و محتوایی که منتقل میکنند با فرهنگ ما همخوانی ندارد و این یک پیامد منفی مهم است.این محقق حوزه جامعهشناسی تصریح کرد: برای کودک و نوجوان ما امکانات تفریحی مناسبی در سطح کشور فراهم نشده است پس او وقت زیادی برای تماشای تلویزیون صرف میکند و از آنجایی که تلویزیون برنامه مناسبی برای این سنین ندارد بچهها بیشتر برنامههای بزرگسال را نگاه میکنند و این پیامد منفی دیگری است.وی با تاکید بر لزوم مدیریت بودجهها گفت: مدیران رسانه ملی باید بخشی از هزینه برنامهها را با بودجه خود تامین کنند. درست است که بودجهها کم شده ولی قطع نشده است و مدیران باید اولویت ها را تعیین کرده و برای آنها بودجه بگذارند. اولویت ما ابتدا باید کودک و نوجوان و جوان باشد که بیشتر در مظان آسیب هستند و باید برای آنها سرمایهگذاری شود.این جامعه شناس تصریح کرد: به عنوان راهکار میتوان تا حد امکان شبکههای موازی و برنامههای شبیه به هم را متوقف کرد؛ شبکههایی که بیننده زیادی ندارند ادغام شوند تا هم از هزینهها کاسته شود و هم کیفیت افزایش یابد.شریفی در پایان گفت: امروز تلویزیون دیگر به عنوان رسانه انحصاری نقشی ندارد اما رسانهها به طور کلی سومین منبع تاثیرگذار در هویت و تربیت نسلها هستند و باید این نکته را در نظر گرفت که اگر برنامه مناسبی برای کودک و نوجوان نباشد او خوراک خود را از رسانههای دیگری تامین میکند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

مسعود سلامی فیلمبردار سینما توضیحاتی درباره ورود پولهای کثیف به سینما و آفتهای این پدیده ارایه داد.
مسعود سلامی فیلمبردار سینما در گفتگو با مهر درباره ورود پولهای شائبهدار به تولید فیلم در سینما و تاثیر آن بر جابجایی بیقاعده دستمزد بازیگران، گفت: هرچند ورود این پولها به این عرصه باعث افزایش دستمزد عوامل پشت صحنه نشده اما سبب شده است که سینما زنده بماند و بچههای پشت صحنه بیکار نباشند در واقع عوامل فنی ما به این نتیجه رسیدهاند که حداقل در این عرصه باشند و کار کنند.وی با بیان اینکه از ورود پولهای کثیف فقط بازیگران سود نمیبرند بلکه تهیهکنندگان هم منتفع میشوند، اظهار کرد: اگر تهیهکنندگان از این قضیه سود نمیبردند، تن به چنین کاری نمیدادند کمااینکه در این حوزه تهیهکنندگانی وجود دارد که حتی از مصاحبت با سرمایهگذارانی که پول بزرگی وارد این عرصه میکنند، خوشحال میشوند، چراکه در شراکت آنها سودهای کلانی وجود دارد. به این صورت که هرچقدر هزینه ساخت فیلم بالاتر برود درصد مالکیت این تهیهکنندگان هم بیشتر میشود از همین رو چنین تهیهکنندگانی شاید در ظاهر بگویند که این پولها سینما را به خطر میاندازد اما در باطن از این اتفاق خوشحال میشوند.سلامی تأکید کرد: اگر تهیهکنندگان ناراضی بودند و سود نمیبردند، حاضر به همکاری با چنین سرمایه گذارانی نمیشدند. از این قضیه هم بازیگران و هم تهیه کنندگان سود میبرند. این روزها گفته میشود که تنها بازیگران برنده این امر هستند در حالی که این موضوع یک معادله ۲ طرفه بین تهیهکنندگان و بازیگران است و هر ۲ از این قضیه سود میبرند با این وجود عوامل فنی مجبور هستند با کمترین هزینه و کمترین امکانات کار کنند تا دوستان دیده شوند و فیلم تهیهکنندگان فروخته شود.این فیلمبردار عنوان کرد: هنگامیکه به دفاتر تولید برای کار میرویم به ما میگویند که چه میزان بودجه برای کار هرکسی برآورد شده اما جالب است که بگویم در همین دفاتر تولید تنها چیزی که برآورد نمیشود، دستمزد بازیگر و تهیهکننده است تا صاحبان آثار بتوانند بازیگران مورد نظر خودشان را با دستمزدهای بالا راضی به کار کنند. این در حالی است که بودجه اختصاص داده شده به عوامل فنی همیشه مشخص است. این موضوع در تمام دفاتر پخش وجود دارد و آنها همیشه به ما میگویند تا همین میزان بودجه داریم و بیشتر از این هم نمیدهیم اما برای بازیگران و تهیه کنندگان چنین قاعدهای وجود ندارد این معضل همیشگی، ازلی و ابدی سینما بوده و خواهد بود.
سلامی با بیان اینکه شاید در کوتاه مدت با ورود این پولها سینما زنده بماند، اظهار کرد: با ورود این پولها، تولید صورت میگیرد و بچههای فنی مشغول به کار میشوند و میتوانند امرار معاش و از این راه گذران زندگی میکنند. اگر اعتراضی هم از سوی عوامل فنی صورت بگیرد به راحتی آنها را کنار میگذارند و حذف میکنند. با این حال پیشبینی من این است که در بلندمدت سینما از بین میرود و از سینمای ایران تنها چند فیلمی باقی میماند که توسط سازمانها و سرمایه گذاران بزرگ تولید میشود و بیشتر شبکه نمایش خانگی رونق پیدا میکند چون همانطور که میبینید سینما رو به افول است و روز به روز تولیدات آن کمتر میشود.فیلمبردار «خفگی» بیان کرد: من هم شنیدهام که پول های کثیف وارد این حوزه شده و حتی عوامل همان فیلمهایی که این پولها را دریافت میکنند به من پیشنهاد کار میدهند اما من کارشناس پول کثیف و تمیز نیستم که پیگیری کنم تا ببینم پولی که به من داده میشود کثیف است یا نه. اگر کثیف هست و کشور قانون دارد، حتما قوه قضاییه هم میداند که این جریان در سینما حاکم است، اما چرا جلوی آن را نمیگیرد؟ این موضوع نشان میدهد که معادلهای در این بین درست نیست.فیلمبردار «زیر سقف دودی» گفت: اگراین پولها کثیف نیستند و افراد میتوانند با آنها کار کنند، پس دلیلی برای همکاری نکردن وجود ندارد. چطور است که ما میدانیم پولهای کثیف وارد این حوزه شده اما نهادهای تصمیم گیر نمیدانند؟ بنابراین در حال حاضر گرفتار دوگانگی عجیبی شدهایم.وی در پایان اظهار کرد: در سالهای پیش بیشتر تهیهکنندگان مستقل برای همکاری به من زنگ میزدند اما امسال بیشتر نهادها، ارگانها و سرمایهگذاران تقاضای همکاری میکنند و این نشان میدهد که دیگر امکان ساخت فیلم به صورت مستقل وجود ندارد. در این بین تهیهکنندگان مستقل آسیب میبینند و دیگر فیلم هایی که نفس سینما بودند و باعث میشدند پرچم سینما به اهتزاز دربیاید ساخته نمیشود و بیشتر کمدیهای بی کیفیت رشد میکنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

احتمال حضور دوباره کارگردان دردسرهای عظیم در تلویزیون
تهیه کننده سریال “بی همگان” گفت: نگارش یازده قسمت از مجموعه ۱۰۰ قسمتی "بی همگان" به تهیهکنندگی مهران مهام و قلم علیرضا کاظمیپور به اتمام رسید.به گزارش میزان، نگارش یازده قسمت از مجموعه ۱۰۰ قسمتی "بی همگان" به تهیهکنندگی مهران مهام و قلم علیرضا کاظمیپور به اتمام رسید.مهران مهام تهیهکننده مجموعه تلویزیونی “بیهمگان” در گفتوگو با میزان، در ارتباط با روند نگارش فیلمنامه این مجموعه گفت: از اوایل سال ۹۶ تحقیق و نگارش توسط علیرضا کاظمیپور آغاز شد و تاکنون یازده قسمت از فاز نخست که پنجاهقسمتی است نگارش شده است.وی افزود: نگارش این مجموعه همچنان ادامه دارد و خلاصه سکانسهای بیست قسمت دیگر نیز توسط کاظمیپور نوشتهشده است.مهام با اشاره به شروع پیشتولید این مجموعه تلویزیون از فروردین سال ۹۸ گفت: برای کارگردانی "بی همگان" با چند کارگردان مذاکراتی انجامشده، اما هنوز حضور هیچیک قطعی نیست.مجموعه ۱۰۰ قسمتی "بی همگان" که چندین ماه تحقیق و پژوهش آن به طول انجامید مضمونی عاشقانه دارد. این اثر در ژانری اجتماعی و عاشقانه داستان دختر و پسری را روایت میکند که قصد ازدواج با یکدیگر رادارند. بخشهایی از این مجموعه با مسائل قانونی ارتباط دارد و در دادگاه میگذرد و همین موضوع مراحل تحقیق را طولانی کرد.مهران مهام پیشتر تجربه تهیهکنندگی مجموعههایی چون؛ “خانه پدری”، “نرگس” و “خانهبهدوش” را نیز داشت. اخبار مبنی بر احتمال فراوان حضور بروز نیک نژاد کارگردان سریال پنچری در این سریال است. مهام و نیک نژاد تجربه همکاری را در سریال پنجری به همراه داشته اند.
ماه چهره خلیلی : نقشها را با وسواس بسیاری انتخاب میکنم
بازیگر فیلم “قلب سفید قاصدکها” گفت: از نظر من مهمترین معیار برای پذیرش اثر در درجه اول فیلمنامه است. فیلمنامه خوب همه چیز را به خوبی جلو میبرد. اگر به شخصه فیلمنامه خوبی را پیش روی خود داشته باشم بازی در فیلم جدی و کمدی زیاد برایم فرقی ندارد.ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با میزان، درخصوص فعالیتهای در عرصه بازیگری خود طی سالها گذشته گفت: از نظر من این برای هر بازیگری نعمت است که از کارنامه خود شرمسار نبوده و بابت هیچ کدام از کارها خجالت نکشد. اینکه کارنامه بازیگر مثبت باشد ادامه راه را برای وی آسانتر میکند. خوشبختانه من از کارهایی که تاکنون انجام دادهام راضی هستم.وی در همین راستا ادامه داد: از یک جایی به بعد ترجیح دادم با دقت و وسواس نظر بیشتری به نقشها نگاه کرده و پیشنهادات را بررسی کنم و همین باعث شد تا از بازی در هیچ کاری ناراحت نباشم.بازیگر فیلم “قلب سفید قاصدکها” در مورد نحوه انتخاب نقش و معیارهای شخصی خود برای حضور در یک پروژه افزود:در درجه اول نقش باید نسبت به کارهایی که تا به حال انجام دادهام متفاوت باشد و همیشه نسبت به این قضیه بسیار سختگیر هستم.
احتمال غیبت مسعود ده نمکی
در جشنواره فیلم فجر
فیلم سینمایی “زندانیها” پس از گذراندن مراحل تولید و همچنین پایان صداگذاری و تدوین هم اکنون آماده نمایش در سینماهای کشور شده است.به گزارش میزان، فیلم سینمایی “زندانیها” پس از گذراندن مراحل تولید و همچنین پایان صداگذاری و تدوین هم اکنون آماده نمایش در سینماهای کشور شده است. با توجه به اعلام تیم سازنده مبنی بر آماده نمایش بودن این فیلم احتمال آن میرود که زندانیها قید جشنواره را زده و به طور مستقیم به فکر اکران باشد. با این وجود احتمال غیبت مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر بیش از پیش شده است.طنز اجتماعی “زندانیها”، داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان نامهاش روی تعدادی زندانی تحقیق کند. دهنمکی قصد دارد در این فیلم تاثیر معنویات بر زندانیها را به تصویر بکشد.ده نمکی همواره به سمت موضوعات چالش برانگیز رفته و آثار قبلی وی نشان داده که وی همواره در قبال بروز برخی حاشیهها درباره آثارش آگاه است. با وجود حاشیههای فراوان ده نمکی به طور کامل و به دور از حاشیه کار خود را کرده و آثاری خلق میکند که موضوعات بسیار مهمیرا مطرح میکند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

نیکوکاری سامانهای برای واقفان و ناذران محب امام الرئوف(ع)
امروزه در دست همه افراد از نوجوان و جوان گرفته تا میانسال و مسنترها تلفن همراه دیده میشود و اگر تا چند سال پیش موبایل تنها وسیلهای برای برقراری تماس و ارسال پیامک بود، اما امروز این دستگاه کوچک، همراه دائمیبسیاری از افراد شده و با خود قابلیتهای فراوانی دارد. به عنوان مثال در قدیم اگر مردم میخواستند برای بارگاه امام رضا(ع) نذری داشته باشند، باید حتماً حضوری به حرم مطهر میآمدند تا نذورات و موقوفات خود را به آستان قدس رضوی اهدا کنند، اما امروزه همه افراد در هر کجای ایران که باشند با شمارهگیری کد دستوری #8* در تلفنهای همراه و سامانه وقف و نذر رضوی در بستر اینترنت میتوانند در هر زمان و مکان نذوراتشان را ادا کنند. در حال حاضر با امکاناتی که آستان قدس رضوی فراهم کرده است، همه افراد در هر زمان و مکانی بدون هیچ زحمتی از طریق تلفن همراه یا با ورود به سامانه وقف و نذر رضوی میتوانند نذر خود را ادا کنند و نام خود را در جمع ناذران و واقفان حضرت رضا(ع) برای همیشه ماندگار سازند. ادای نذر، قربانی کردن، صدقه و انفاق، کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برای بازگشت به کانون خانواده، عقیقه، کمک کردن به نیازمندان واقعی و کمک به ایتام که شما میتوانید به هر میزان که تمایل داشتید وجوه خود را از طریق این سامانه پرداخت و گرهای کوچک از مشکلات ایتام و نیازمندان باز کنید. البته باید یادآور شد که در کنار کد دستوری #8* امکانات ویژهای هم برای عموم مخاطبانی که وارد سامانه وقف و نذر رضوی به نشانیnazr.razavi.ir میشوند قرار داده شده تا به سریعترین و سادهترین روش، نذورات و خیرات خود را پرداخت کنند. این سامانه دارای بخشهایی شامل قسمتهای نذر عام، توسعه حرم، نذر قرآن کریم، زیارت اولیها، مهمانسرای حضرت رضا(ع)، توسعه صحن و سرای رضوی، نذر فرش، مشارکت در ساخت پروژه عظیم زائر شهر، نذر فرهنگی، قربانی، عقیقه و کمک به ایتام میباشد. سامانه وقف و نذر رضوی و کد دستوری #8* از راحتترین و جدیدترین راههایی است که همه افراد میتوانند با ورود به آن نذر خود را ادا و آستان قدس رضوی را در امر یاری رساندن به نیازمندان حقیقی همراهی کنند.
غلامنژاد برترین قاری سال ۹۷ شد
پرونده چهل و یکمین دوره مسابقات شامگاه یکشنبه در اراک بسته شد و سکوی قهرمانی در رشته قرائت به نماینده تهران رسید.به گزارش تسنیم ، رقابتهای چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه یکشنبه 15 مهرماه با تلاوت قاریان به پایان رسید و برترینها در رشته حفظ و قرائت با عبور از مراحل مقدماتی و فینال بر روی سکوی قهرمانی ایستادند.با نظر هیات داوران، در رشته قرائت تحقیق، «مهدی غلامنژاد» از استان تهران با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر این مسابقات را به دست آورد. حمیدرضا مقدسی از قم و هادی موحد امین از تهران به عنوان نفرات ممتاز و حسین پورکویر از خراسان رضوی، مجتبی محمدبیگی از تهران، و مختار دهقان از خراسان رضوی حائز رتبه عالی قرائت تحقیق شدند، همچنین سیدامید حسینینژاد از تهران و مهدی شجاع از خراسان رضوی رتبه شایسته تقدیر را کسب کردند.
ارکستر ملی با محمد اصفهانی
روی صحنه میرود
جدیدترین اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی در تالار وحدت روی صحنه میرود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی با اجرای ویژه آئینی با عنوان حدیث سرفرازی ۲۱ مهر ماه ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه میرود.در اجرای این قطعات؛ «سر افرازی» از حمید شاهنگیان، «سوگ» و «معصومیت» از فریدون شهبازیان، «غنچه افسرده»، «فریاد تنهایی» و «فرصت بدرود» از محمد اصفهانی، «شور آفرین» از حسین دهلوی، دو نغمه بختیاری از روح اله خالقی، «چنگ و نی» از محمد بیگلرپور و «دیده بگشا» از علی کهن دیری، به دست هنرمندان ارکستر نواخته میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.