
نماینده و فرزند مرجع تقلید نجف اشرف با اشاره به محتوای دیدار پاپ فرانسیس با مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق، گفت: «آیتالله سیستانی» آخرین میخ را بر تابوت طرح عادی سازی روابط با تل آویو کوبید.به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «شیخ علی النجفی» نماینده و فرزند آیت الله «شیخ حسین النجفی» مرجع تقلید نجف اشرف سخنانی را در خصوص محتوای دیدار اخیر پاپ فرانسیس با مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق، مطرح کرد.بر اساس این گزارش، وی با اشاره به اظهارات آیت الله سیستانی در دیدار با رهبر کاتولیکهای جهان گفت: آیتالله سیستانی آخرین میخ را بر تابوت طرح عادی سازی روابط با تل آویو کوبید.نماینده این مرجع دینی در نجف اشرف با بیان اینکه طرح عادیسازی روابط نمیتواند از کانال نجف اشرف عبور کند، گفت: مرجعیت عراق به طور صریح دیدگاه خود در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.وی با تأکید بر اینکه گفتگوی ادیان مسأله جدیدی نیست، یادآور شد: گفتگوی میان آیت الله سیستانی و پاپ از اهمیت بسزایی در مسیر گفتگوی دینی برخوردار بود. در این دیدار بر چالشهای بشریت تأکید شد.روز گذشته بود که دفتر آیتالله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق در خصوص دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان با ایشان در نجف اشرف یک بیانیه صادر کرد. در این بیانیه آمده است که در جریان نشست مذکور در خصوص چالشهای بزرگی که پیش روی انسان معاصر قرار دارد صحبت شده است.در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بسیاری از کشورهای جهان به ویژه ملت فلسطین در اراضی اشغالی از ظلم، فقر، نبود آزادیهای اساسی و عدالت اجتماعی، جنگ و محاصره اقتصادی رنج میبرند. رهبران دینی و معنوی باید برای کاهش این دردها و رنجها به نقش خود عمل کرده و طرفهای ذیربط، منطق و حکمت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ابراهیم عزیزی
عضو کمیسیون امنیت ملی
درخواست سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به وزیر امورخارجه این کشور برای تحریم تسلیحاتی ایران نشان دهدنه این است که از همان ابتدا هم اعلام کرده بودیم که دو حزب حاکم بر آمریکا سیاستهای یکسانی را در قبال ایران اسلامی دنبال میکنند و نباید این تصور ایجاد شود که در مقابله و مبارزه با اندیشههای ملتهای آزاده تفاوت دارند. قطعا؛ بایدن استراتژی دونالد ترامپ را دنبال خواهد کرد و در حال حاضر هم مشاهد شده که هیچ تغییری در رفتارش نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است و البته بعید هم بوده که آمریکاییها در قبال ایران اسلامی تغییر رفتار داشته باشند.این نماینده مردم در مجلس گفت: سناتورهای آمریکایی باید بدانند که جمهوری اسلامی به پیشرفتهای چشمگیر خود در حوزه صنایع دفاعی و موشکی ادامه خواهد داد و همچنین همه توان خود را در راستای صلح و ثبات منطقه و جهان به کار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه جهانیان متوجه هستند که ایران اسلامی تهدیدی برای هیچ کشوری نخواهد بود.سردمداران ایالات متحده آمریکا مخالف ملتهای آزاده و اندیشههای متعالی آنها هستند؛ چرا که به دنبال تامین منافع ملی خود بودهاند؛ ضمن اینکه احزاب موجود در آمریکا هم تصمیمگیرنده نیستند، زیرا جریانهای صهیونیستی، در مورد اقدامات و سناریوهای شکل گرفته علیه جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مستقل تصمیمسازی می کنند.روسای جمهور آمریکا نقش بازیگر را برای صهیونیستها ایفا میکنند و در حقیقت اینها هیچ استقلالی در جهت رفتار، گفتار و سکنات خود ندارند؛ چرا که پشت پرده تصمیمات اتخاذ شده کاخ سفید اشخاص و جریانات دیگری هستند.جریان صهیونیسم افراطی حامی روسای جمهور آمریکا است؛ لذا دلخوش کردن به تغییر در کاخ سفید خیال باطل بوده و نباید به تحولات در ایالات متحده چشم دوخته شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

وزیر دفاع گفت: صهیونیستها بدانند که اگر غلط اضافه کنند با اشاره فرماندهی معظم کل قوا تلآویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم. به گزارش مهر امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر که صبح امروز در مرکز همایشهای امام علی (ع) شهرک امام خمینی ره برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: جوان و دوران مقدس سربازی جایگاه بسیار بالایی دارد و این جشنواره به نام مستقیم متبرک جوان امام حسین (ع) حضرت علی اکبر (ع) است. الگوی ماندگار برای همه نسلها.امیر حاتمی ادامه داد: در دنیای امروز قدرت در جهانِ حاکم جز زبان زور نمیفهمد و اگر کسی قدرت نداشته باشد در ضعف خواهد ماند.وزیر دفاع گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلفی دارد که از وجوه آن میشود به قدرت منطقهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. گروههای مقاومت میوه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند که در یمن، عراق، سوریه و لبنان حضور دارند و طعم این میوه را رژیم صهیونیستی به خوبی چشیده است.وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تا سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی با آرزوی واهی نیل تا فرات هر روز ظلم بیشتر میکرد و سرزمینهای خود را توسعه میداد اما از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی همه توسعههای او متوقف شد و نه تنها توسعه سرزمینی آنها متوقف شد و هیچکس او را در منطقه نمیخواهد. همه ملتهای منطقه از این رژیم متنفر هستند و آنها خودشان بهتر این موضوع را میدانند و به همین دلیل مجبور شدهاند دور سرزمینهای اشغالی دیوار بکشند.وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه ایران، گفت: گاهی اوقات از سر استیصال این رژیم ادعاهای واهی را مطرح میکند و غلط بزرگتر از دهانشان مطرح میکنند و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خودشان تهدید میکنند. روشن است که این سخنان از سر استیصال است.امیر حاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در همان سالهایی که آنها همین غلطهای زیادی را میکردند فرمودند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و میدانند و اگر نمیدانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم. این امر فرماندهی معظم کل قوا با دقت اجرا شده و تبدیل به طرح شده است.امیر حاتمی تاکید کرد: اگر غلط اضافی از آنها سر بزند خودشان میدانند و اگر نمیدانند بدانند که این بیانات مقام معظم رهبری تبدیل به طرح شده است و فرمان ایشان اجرا خواهد شد من با آنها توصیه و تاکید میکنم که حتی در زبان هم این غلطهای زیادی را نکنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

درحالی که بر اساس فرمول افزایش حقوق مجلس شورای اسلامی سقف رشد حقوقها در سال آینده ۲.۵میلیون تومان است، برخی نجومیبگیران نسبت به این مصوبه معترض شدهاند. به گزارش تسنیم، در لایحه اولیه بودجه که نیمه آذر ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد افزایش 25درصدی حقوق برای تمامی حقوقبگیران لحاظ شده بود. در مرحله اول کمیسیون تلفیق نیز همین فرمول افزایش حقوق را تأیید کرد.اما در مرحله بعد و پس از رد کلیات لایحه در صحن علنی مجلس باز هم دولت بر فرمول خود یعنی افزایش 25درصدی حقوقها تأکید کرد، در این مقطع با مطرح شدن پیشنهاد جدید در صحن علنی مجلس، کمیسیون تلفیق از یک فرمول جدید برای افزایش حقوق کارمندان دولت و دستگاههای عمومی رونمایی کرد.بر این اساس سقف 2 میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوقها در سال 1400 در نظر گرفته شد که براساس آن حقوقهای بالای 10 میلیون تومان بعد از افزایش 25درصدی نباید بیشتر از 2.5 میلیون تومان به آنها اضافه شود.بهموجب مصوبه کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس، 25 درصد افزایش حقوق مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال 1399 از 25 میلیون ریال بیشتر نشود.گفتنی است، کمیسیون تلفیق برای کاهش نابرابری دستمزد کارکنان دولت گام بلندی برداشت، اول اینکه کاهش سقف مجموع دریافتی از 21 به 15 برابر حداقل حقوق نکته دوم نیز محدود شدن رشد 25درصدی حقوقها به زیر 10میلیون تومان و پلکان معکوس برای حقوقهای بالاتر بود، در نهایت این فرمول در صحن علنی مجلس تصویب شد.اما درحالی که بر اساس فرمول افزایش حقوق مجلس سقف رشد حقوقها 2.5 میلیون تومان است برخی نجومیبگیران نسبت به این مصوبه مجلس معترض شدهاند.همانطور که در جدول زیر قابل مشاهده است مجلس شورای اسلامی عملاً افزایش حقوق پلکانی را برای مدل افزایش حقوق سال آتی لحاظ کرده است، یعنی افراد و کارکنانی که دریافتی پایینتری دارند از افزایش بیشتری بهرهمند میشوند ولی در آن سمت کارمندانی که حقوقهای بسیار بالا و چند ده میلیونی دریافت میکنند افزایش دریافتی کمتری خواهند داشت.بهنظر میرسد این مدل افزایش حقوق باعث بالا گرفتن اعتراض برخی نجومیبگیران شده است اما در عمل همانطور که در جدول مشخص است عملاً از یک شیوه عادلانه برای افزایش حقوق استفاده شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی میگوید هرچند هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه های بالاسری و سود کارخانه در کارخانههای نورد و ذوب حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و شمش حدود ۷ هزار تومان است، اما چرا میلگرد در بازار حدود ۱۴ هزار تومان به فروش میرسد؟ علی نیک زادثمرین در گفتوگو با خانه ملت درباره نابسامانی بازار فولاد و سیمان، گفت: متاسفانه دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛ با وجود اینکه قیر از نفت به دست میآید و قیمت این محصول در ماههای گذشته حدود 4 میلیون تومان در هر تُن بود باید دید چه اتفاقی در کشور رخ داده که قیر در هر تُن به حدود 7.5 میلیون تومان رسیده است.نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره بهای فولاد، افزود: تولید فولاد کشور 30 میلیون تُن است درحالیکه حداکثر مصرف کشور به 15 میلیون تن می رسد؛ هرچند هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه های بالاسری و سود کارخانه در کارخانههای نورد و ذوب حدود 8 هزار و 500 تومان و شمش حدود 7 هزار تومان است، اما چرا میلگرد در بازار حدود 14 هزار تومان به فروش میرسد؟وی با بیان اینکه صحبت مسئولان مبنی بر اینکه بورس موجب نابسامانی بازار فولاد شده، پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: برای تولید فولاد از انرژی، برق، معدن، سنگ آهن و ... با هزینه ریالی استفاده میشود.این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو سرپرست قبلی این وزارتخانه وعدههایی مبنی بر ساماندهی بازار فولاد و سیمان دادند اما در تحقق این مهم موفق نبودند، که از آنها در این رابطه گلایه مند هستیم، البته لازم به ذکر است وزیر صمت اراده جدی برای رفع این مشکلات داشت اما در دولت مورد حمایت قرار نگرفت تا وزیر با اعمال تعرفه و... وضعیت را ساماندهی کند.نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس، بنده به همراه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ساماندهی فولاد ورود میکنیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

گروه فرهنگی : در حالی که جهش قیمتها در بازار کاغذ، قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر را به ۶۳۰ هزار تومان رسانده است، برخی کارشناسان میگویند دولت بازار را به حال خود رها کرده است.
قیمتها در بازار کاغذ افسار گسیخته و همچنان در حال افزایش است، این افزیش قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم را به 630 هزار تومان رسانده است، سایر انواع کاغذ چاپ و تحریر نیز بین 570 تا 920 هزار تومان قیمت خورده است. قیمتهایی که تاکنون در این بازار سابقه نداشته است.افزایش قیمت دو ماه اخیر بازار کاغذ مانند سایر دورههای بحران این بازار در سالهای گذشته یکشبه و به دنبال برخی اتفاقات از جمله کاهش واردات، افزایش تقاضا و شیطنتهای برخی واردکنندگان رخ داده است.همچنین برخی اظهارنظرهای مقامهای دولتی نیز موجب ایجاد جنگ روانی در بازار برای افزایش قیمت این کالا که نفس نشر به آن گره خوده شده است من جمله این خبر وزیر صنعت و معدن مبنی بر خروج واردات کاغذ از ارز ترجیحی. موضوعی که به باور بسیاری از کارشناسان بازار کاغذ باید زودتر از اینها انجام میشد.اما چرا در حالی که بازار کاغذ در طول یکسال گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز که موجب گرانی اغلب کالاهای وارداتی در نیمه نخست سال 99 شد، ثابت ماند و قیمتها برای ماهها تکان نخوردند، حالا در دو ماه پایانی سال تقریبا به دوبرابر قیمت قبلی خود رسیدهاند؟
میرباقری: کسی به هشدارها توجه نکرد
سیدحسن میرباقری، رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا در این زمینه به تسنیم میگوید: در طول یکسال گذشته من بارها نسبت به این گرانی و آرامش قبل از طوفانی که وجود داشت، هشدار داده بودم اما این هشدارها از سوی وزرات صمت و بانک مرکزی جدی گرفته نشد، شرایط دشوار طی طریق برای واردات کاغذ به کشور در وزارت صمت و بانک مرکزی موجب بیانگیره شدن واردکنندگان از واردات کاغذ شد.وی ادامه میدهد: بروکراسی اداری پیچیده ثبت سفارش و تخصیص ارز واردکنندگان را وا داشت که متر کاغذ وارد کنند، روشن است و همه هم میدانستند که کاغذ اندک است. کاغذهایی نیز که اینک در بازار وارد میشود، با همین شرایط دشوار و با ارز نیمایی و آزاد 25 تا 30 هزار تومانی دلار و 30 تا 35 هزار تومانی یورو وارد شدهاند با این تفاوت که قیمت خریدشان نیز بالاتر از قیمتهای پیشین است.وی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت کاغذ را توزیع اندک کاغذ دولتی در میان ناشران دانسته و میگوید: در گذشته توزیع کاغذ دولتی بسیار بود و برخی ناشران کاغذ مازاد خود را در بازار عرضه میکردند که این موضوع بر قیمت کاغذ آزاد نیز تاثیر میگذاشت. اما اکنون توزیع اندک شده و این خود بر قیمت کاغذ آزاد نیز تاثیر گذاشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در عین حال ادامه میدهد: اکنون خریداری در بازار وجود ندارد، تصور نکنید که با این قیمتها بازار بازار داغی است، اکنون اکثرا دنبال حسابرسی و انبارگردانی هستند پس خریدی انجام نمیشود. وی میگوید: پیشبینی من این است که اگر بانک مرکزی و وزارت صمت در صدور مجوزها تسهیل کنند و ارز را تخصیص دهند، با واردات کاغذهای جدید قیمتها پایین آمده و به ثبات برسند. البته باید توجه داشت که قیمت جهانی کاغذ در برخی انواع با افزایش 100 تا 200 دلاری در هر پارت روبرو شده است.محسن قدبیگی، مدیرعامل مرکز اطلاعات کاغذ ایران نیز درباره تلاطمهای عجیب و غریب بازار کاغذ گفت: کاغذ در بازار اندک است، وقتی کاغذ اندک باشد قیمتها افزایش پیدا میکند. فروشندگان نیز از شرایط موجود ناراضی هستند اما کسی پاسخگو نیست. دولت نیز بازار را به حال خود رها کرده است.
قدبیگی: توزیع کاغذ دولتی متوقف یا کند شده است
وی ادامه داد: توزیع کاغذ دولتی بین ناشران یا متوقف شده یا بسیار اندک است، چرا که تقاضای ناشران افزایش پیدا کرده است و همین نیز یکی از دلایل افزایش قیمت کاغذ است.قدبیگی تصریح کرد: با ادامه روند فعلی واردکنندگان کاغذ اقدام به ثبت سفارش و واردات کاغذ میکنند پس از گذشت دو ماه خلاء بازار یعنی فروردین و اردیبهشت، از اواخر خردارد قیمتها فروکش میکند و بین عرضه و تقاضا هماهنگی ایجاد میشود. آن زمان کاغذ باید بین 500 تا 600 هزار تومان قیمت داشته باشد.در طول سال گذشته خبرگزاری تسنیم، با انتشار گزارشها و گفتوگوهای متعدد با کارشناسان این حوزه که بارها نسبت به وضعیت موجود هشدار داده و آن را امری قریبالوقوع میدانستند، تلاش کرده بود تا توجه دولت را به سمت موضوع ضرروی و حیاتی تولید سوق دهد. موضوعی که به نظر میرسد درمان اصلی مشکل کمبود کاغذ تحریر در ایران باشد، تولید کاغذ فرصت بینظیری را از دست داد، ماههایی که قیمت کاغذ در بازار آزاد ثابت بود و خریداری وجود نداشت، میلیونها دلار ارز دولتی صرف واردات کاغذ تحریر شده بود و ناشران نیز دغدغهای از لحاظ کمبود کاغذ نداشتند، درست زمانی که نوبت به تولید رسیده بود، اقدامی انجام نشد، در حالی که اگر تولید کاغذ جدی گرفته شده بود، امروز فصل برداشت بود اما دریغ.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

در حاشیه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» و چند سلاح ورزشی رونمایی شد.به گزارش مهر، صبح یکشنبه با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در حاشیه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» و چند سلاح ورزشی رونمایی شد.سلاح با کالیبر ۵۱×۶۲/۷ میلی متری، سلاحی است سبک که توسط هوا خنک میشود. سیستم تسلیح این سلاح از نوع پیستون کوتاه است که از طریق فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح و به وسیله خشاب تغذیه میشود.این سیستم تسلیح باعث میشود که قابلیت اطمینان سلاح و عمر قطعات حساس آن افزایش یابد. این سلاح دارای سه وضعیت ضامن، تک تیر و رگبار است. بر روی سلاح، ریل پیکاتینی استاندارد تعبیه شده است که امکان نصب تجهیزات جانبی مانند دوربین، رد دات، نارنجک انداز، دوپایه و … را فراهم میکند.این سلاح دارای ضامن تیر آخر است که با خالی شدن خشاب، آلات متحرکه را در وضعیت عقب نگه داشته و موجب تسریع مسلح سازی مجدد سلاح میشود. قنداق تلسکوپی به کار رفته در این سلاح، قابلیت تنظیم در شش وضعیت را دارد. وجود دافع در مکانیزم تسلیح نقش مهمی در کاهش لگد این سلاح دارد که قابلیت عملیاتی آن را افزایش میدهد. در طراحی سلاح سعی بر آن است که سلاح بالاترین میزان ارگونومی را داشته باشد. دستگیره مسلح کننده در این سلاح دارای دو پدال در طرفین دارد که تسلیح سلاح را ساده نموده و تسلیح با یک انگشت از طرفین را نیز امکان پذیر میکند. پیکربندی این سلاح به گونهای است که در کوتاهترین زمان و بدون نیاز به ابزار خاص قابل تبدیل به نسخه تک تیرانداز و یا کارابین میباشد.این سلاح امکان شلیک کلیه فشنگهای کالیبر ۵۱×۶۲/۷ شامل فشنگ ثاقب، رسام و.... را دارد. برد موثر این سلاح با دوربین دید در روز ۸۰۰ متر و با دوربین حرارتی ۶۰۰ متر میباشد.تمامی مراحل طراحی، ساخت و تولید این سلاح به دست متخصصان داخلی در سازمان صنایع دفاع انجام شده است و ان شالله تحویل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

با مطرحشدن زمزمههایی در خصوص کاهش کیفیت آموزش در ایران، توجه به این مسئله اساسی که بهراستی چه مؤلفههایی در خصوص موفق یا ناموفق بودن سیستم آموزش در کشور تأثیرگذار است، ضروری به نظر میرسد. از بین نهادهای اجتماعی نهاد آموزشوپرورش با قدمتی چند هزارساله بهعنوان مهمترین نهاد اجتماعی برآمده از متن جامعه و در عینحال سازنده و تکامل دهنده آن است و تأثیر آن در پیشرفت جامعه، امری کاملاً محسوس است.آموزشوپرورش، مسئولیتهای بزرگی برای تحقق اهداف فردی و اجتماعی بر عهده گرفته است و به عنوان بهترین فرصت برای شکوفاسازی استعدادهای انسانی مطرح و موردنظر متخصصین و متصدیان تعلیم و تربیت بوده است.هدف تمامی نظامهای آموزشی، برپا کردن مدارس خوب و با نظام آموزشی باکیفیت است. کیفیت مدارس مستلزم تلاش و کار جمعی و هماهنگی کلیه پارامترهای داخلی و خارجی نظام مدرسه است.در ایران نیز یکی از بندهای برنامه ششم توسعه، ارتقای جایگاه آموزشوپرورش بهمثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی بوده و در قانون اساسی کشورمان هم به آموزش رایگان تأکید زیادی شده است.اما بااینوجود در سال گذشته تنها، ۱۳/۹ درصد از بودجه عمومی کشور به وزارت آموزشوپرورش تعلق گرفت؛ درحالیکه این بودجه در بسیاری از کشورها حداقل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از اعتبارات کشور را شامل میشود.فارغ از موضوع بودجه، سالهاست نوعی نابسامانی در حوزه جذب معلم وجود دارد که این نابسامانیها خود را طی ۱۰ سال در تصویب یک قانون و ۱۱ الحاقیه نمایان کرده که همچنان نیز به سرانجام درستی نرسیده است.همچنین بیتوجهی به کیفیت متون آموزشی از دیگر مسائلی است که آموزش، در مدارس ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است.در این رابطه احمد حسین فلاحی در ارتباط با رتبه علمی کشور در منطقه و جهان اظهار میکند: در حال حاضر رتبه اول علمی در منطقه و رتبه ۱۶ علمی در جهان هستیم؛ متأسفانه ازنظر رتبه علمی در جایگاه پایینی قرار داریم درحالیکه طبق برنامه توسعه باید جلوتر از این باشیم.وی با اشاره به افت کیفیت آموزش در آموزشوپرورش میگوید: آموزشوپرورش نظام متعالی و اثرگذاری است و باید توجه بیشتری مدنظر قرار گیرد.نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رتبه ۱۶ برای آموزش کشور ما راضیکننده نیست، میافزاید: این کیفیت پایین به دلیل عدم برنامهریزی درست در دولتهای مختلف ایجادشده است.وی تأکید میکند: در طول سالهای گذشته از دولت سازندگی تا اصلاحات و دولت و نهم و دهم نسبت به ساماندهی نیروها بیاعتنایی شده است و این مسئله یکی از دلایل کاهش کیفیت آموزش در کشور است.فلاحی ادامه میدهد: بیتوجهی به آموزشوپرورش و عدم مدیریت منابع انسانی از مهمترین دلایل تنزل کیفیت آموزش در کشور است.این نماینده گروه تحقیقات مجلس تأکید میکند: رتبه آموزش و پروش باید در جایگاه بالاتری قرار گیرد و ضروری است و جایگاه فعلی برای نظام آموزشوپرورش کشور ما مناسب نیست.فلاحی بیان میکند: بخشی از موضوع کیفیت پایین آموزش به محتواها و متون آموزشی است که در سند تحول نیز آمده است.نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ساماندهی جذب نیرو در آموزشوپرورش میگوید: در حال حاضر ساماندهی نیروها و سند تحول دنبال میشود و طرحهای خوبی در این زمینه نظیر افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ارائهشده است.برخی منتقدان اعتقاددارند جذبهای سالهای اخیر کارشناسانه و منطقی نبوده و در خصوص علت تنزل کیفیت آموزش به این روند جذب استناد میکنند.همچنین حسین حقوردی عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار میکند: مسائلی که در خصوص پایین بودن کیفیت در آموزشوپرورش مطرح میشود، یقینی نیست ولی برخی منتقدان روش جذب معلم در سالهای اخیر، این تنزل کیفیت را پذیرفتهاند و آن را ناشی از روش جذب معلم در سالهای اخیر میدانند.وی میگوید: برخی منتقدان اعتقاددارند جذبهای سالهای اخیر کارشناسانه و منطقی نبوده و در خصوص علت تنزل کیفیت آموزش به این روند جذب استناد میکنند.این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی میافزاید: برای بررسی وضعیت کیفیت آموزش در ایران در سالهای اخیر ابتدا باید کمیتهای تخصصی تشکیل شود و این موضوع را با آمار و ارقام بررسی و با سالهای گذشته مقایسه کند.حقوردی تأکید میکند: ابتدا باید صحت تنزل آموزش در مقایسه با سالهای قبل توسط کمیتهای تخصصی تأیید و سپس علتیابی و ریشهیابی شود و در نهایت متناسب با نتایجی که به دست میآید راهحلهایی برای این موضوع در نظر گرفته شود. این نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی میگوید: کمیته حقیقتیاب باید بر اساس آمار و ارقام در این زمینهها تصمیمگیری کند و مجلس ورود به این موضوع را ضروری میبیند.با وجود تایید وضعیت نابسامان جذب معلم در کشور نمیتوان تمام مشکلات آموزشی کشور را با این مسئله مرتبط دانست و قطعاً بخشی از آن به نحوه برنامهریزی برای آموزش و یا محتواهای درسی ضعیف برمیگردد.از این موضوع نیز نباید غافل بود که شیوع کرونا در کشور و تعطیل شدن آموزشهای حضوری در مدارس نیز تاثیر بسزایی بر کاهش کیفیت آموزش در مدارس داشته است.بهطورکلی توجه به این مسئله مهم ضروری است که برای ارزیابی کیفیت سیستم آموزشی باید همه عوامل در نظر گرفته شوند و اگر جامعه بخواهد همگام با پیشرفت علمی جهان حرکت کند باید به نقش همه عوامل ازجمله معلم، متون آموزشی، بودجه و برنامهریزی درسی و بحرانهای مقطعی کلان ... هم گام باهم بها دهد و هرگز از تأثیر عوامل چندگانه غافل نشود.زیرا که نادیده گرفتن عوامل فوق در حقیقت سرمایهگذاری بدون هدف و برنامه در آموزش است که به خسارات جبرانناپذیر در سرمایههای انسان منجر میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، دخل و خرج کشور را در سال آینده را مشخص کردند. به گزارش خانه ملت، نمایندگان در جلسه صحن علنی امروز (شنبه 16 اسفند) مجلس شورای اسلامی و پس از 24 جلسه بررسی مستمر برای رسیدگی به لایحه بودجه سال 1400 کلکشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.وکلای ملت ماده واحده بودجه سال 1400 را در صحن علنی با 170 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع بالغ بر بیست و پنج میلیون و یکصد و هفده هزار و پانصد و یک میلیارد و هشتاد و یک میلیون ریال به شرح ذیل است؛الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری داراییهای سرمایهای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینهها و تملک داراییهای سرمایهای و مالی بالغ بر ده میلیون و پنجاه و هشت هزار و ششصد و سی و نه میلیارد و دویست و هفتاد و دو میلیون ریال شامل؛1- منابع عمومی بالغ بر نه میلیون و یکصد و هفت هزار و هشتصد و نود و نه میلیارد و سیصد و شصت میلیون ریال.2- درآمدهای اختصاصی وزارتخانهها و مؤسسات دولتی بالغ بر نهصد و پنجاه هزار و هفتصد و سی و نه میلیارد و نهصد و دوازده میلیون ریال.ب- بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و چهل و هفت هزار و ششصد و پنجاه میلیارد و چهارصد و شصت و شش میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر پانزده میلیون و ششصد و چهل و هفت هزار و ششصد و پنج میلیارد و چهارصد و شصت و شش میلیون ریال است./

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
-
دست رد آیتالله سیستانی به طرح عادیسازی روابط با رژیم صهونیستی
-
«بایدن» استراتژی «ترامپ» را دنبال خواهد کرد
-
صهیونیستها غلط اضافی کنند حیفا و تلآویو را میزنیم
-
صدای نجومیبگیران درآمد
-
مجلس پیگیر ساماندهی بازار فولاد است
-
کاغذ تحریرگران شد
-
سلاح تهاجمی تمام ایرانی «مصاف» رونمایی شد
-
چرا کیفیت آموزش در مدارس کاهش یافته است؟
-
سقف بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب شد