پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال غرامت
به کشاورزان خسارت‌دیده
صندوق بیمه کشاورزی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت کرد.به گزارش مهر، در نیمه نخست سال جاری صندوق بیمه کشاورزی با رویکردی حمایتی و پاسخگو، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران خسارت‌دیده بخش کشاورزی در سراسر کشور پرداخت کرده است.بر اساس این گزارش، این میزان غرامت در ۱۲ زیر بخش شامل محصولات زراعی، گیاهان دارویی، دام و طیور، محصولات باغی، آبزیان، سرمایه، تنه درختان، منابع طبیعی، ابنیه، سبزی و صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای پرداخت شده و فرآیند پرداخت‌ها همچنان در حال انجام است.شایان ذکر است، پرداخت کامل غرامت زیر بخش دام و طیور، پرداخت غرامت به نخل‌کاران و ارزیابی خسارت بیش از ۹۵ درصد استان‌های کشور از مهم‌ترین اقدامات اجرایی و اثرگذار صندوق بیمه کشاورزی در سال جاری به شمار می‌رود.

ثبت ۴۸۰ میلیون تردد بین‌استانی وسایل نقلیه در شبکه راه‌های کشور
رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ثبت بیش از ۴۸۰ میلیون و ۴۶۱ هزار تردد بین‌استانی وسایل نقلیه در هفت‌ماهه سال جاری توسط سه‌هزار و ۲۴ سامانه ترددشمار فعال در شبکه راه‌های کشور خبر داد.به گزارش روز عصرایرانیان به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد پورتیموری رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: بر اساس اطلاعات سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، از ابتدای سال جاری تاکنون به‌طور متوسط روزانه ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۵۹ وسیله نقلیه در محورهای بین‌استانی کشور تردد کرده است.وی با اشاره به پایش برخط محورهای مواصلاتی کشور توسط ۱۲۱۱ دوربین نظارت تصویری، افزود: در حال حاضر نیز ۱۸۸ تابلو پیام متغیر و ترافیک‌نما در مسیرهای پرتردد جاده‌ای فعال است.رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور بیان‌داشت: با نصب ۱۰ هزار و ۱۴۷ ردیاب برخط (GPS) بر روی ناوگان، نظارت لحظه‌ای بر عملکرد ماشین‌آلات راهداری در حال انجام بوده و همچنین با فعالیت سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه، در هفت ماه سپری شده از سال جاری ۳۰۴ هزار و ۳۶۰ تخلف شناسایی شده است.پورتیموری از فعالیت ۹۸ سامانه توزین در حال حرکت در سطح محورهای مواصلاتی کشور خبر و ادامه‌داد: طی سال جاری، بیش از ۲۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار پلاک توسط این سامانه‌ها ثبت و نزدیک به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تخلف ترافیکی احصاء شده است. رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین به فعالیت ۲۴۲۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: در هفت‌ ماهه امسال بیش از چهار میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۳۸۷ پلاک خودرو در حال تردد ثبت و افزون بر ۵۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تخلف رصد شده است.

قیمت لاستیک افزایش یابد
سخنگوی انجمن صنفی تایر اعلام کرد که تولیدکنندگان با کاهش شدید سود روبه‌رو هستند و خواستار افزایش قیمت برای رسیدن به سود قانونی 15 درصدی شده‌اند.به گزارش تسنیم، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر، با گلایه از وضعیت فعلی تولیدکنندگان تایر، اعلام کرد که سود حاصل از تولید در این بخش به کمتر از 3 درصد کاهش یافته و تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت اقتصادی با مشکلات جدی روبه‌رو هستند. وی تاکید کرد که طبق قانون، تولیدکنندگان برای گردش فعالیت اقتصادی خود باید حداقل 15 درصد سود داشته باشند، در غیر این صورت فعالیت اقتصادی آنها زیان‌ده خواهد بود و امکان ادامه تولید پایدار کاهش می‌یابد.وی با اشاره به آمار تولید در نیمه نخست سال جاری گفت: با وجود تمام مشکلات موجود، صنعت تایر توانسته است از نظر تعداد حلقه یک درصد و از نظر وزن سه درصد رشد تولید داشته باشد. این آمار نشان می‌دهد که علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی، تولیدکنندگان داخلی هنوز توانسته‌اند روند مثبت تولید را حفظ کنند، هرچند سوددهی این فعالیت بسیار پایین است. سخنگوی انجمن صنفی تایر در ادامه به وضعیت قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: چندین ماه است که درخواست افزایش قیمت‌ها را به مراجع ذی‌ربط ارائه کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. میزان افزایش قیمت مورد نظر ما صرفاً به گونه‌ای است که سود قانونی و عادلانه 15 درصدی تولیدکنندگان محقق شود.وی همچنین به مشکلات تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و مقایسه آن با واردات تایر انتقاد کرد و گفت: سال گذشته حدود 900 میلیون دلار تایر سواری و سنگین وارد کشور شده است، در حالی که تولیدکنندگان داخلی برای دریافت ارز مورد نیاز خود با چالش‌های متعدد مواجه هستند، اما واردکنندگان به راحتی ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.سخنگوی انجمن انجمن صنفی تایر تاکید کرد که کل نیاز ارزی صنعت تایر در کشور در سال تنها 300 میلیون دلار است، رقمی که در مقایسه با میزان ارزی که به واردات اختصاص می‌یابد، ناچیز است. وی درباره فروش سبدی تایرها توضیح داد: هر تولیدکننده در هر خط تولید، نوع مشخصی از تایر را تولید می‌کند و امکان توقف یا تغییر خط تولید وجود ندارد. تولید براساس برنامه‌ریزی، محدودیت‌ها و امکانات انجام می‌شود. در بازار ممکن است برخی تایرها با تقاضای بیشتری مواجه باشند و خریداران صرفاً خواستار همان نوع تایر باشند.سخنگوی انجمن صنفی تایر در جمع‌بندی گفت: صنعت تایر ایران در شرایط دشواری فعالیت می‌کند و برای ادامه حیات اقتصادی خود نیازمند حمایت قانونی و تحقق سود مناسب است. اگر این شرایط فراهم نشود، تولیدکنندگان با زیان روزافزون مواجه خواهند شد و تداوم تولید در کشور به خطر خواهد افتاد.

مقالات مرتبط

چرا «دارفور» و شهر «فاشر» در غرب سودان اهمیتی راهبردی دارند؟

منطقه دارفور و فاشر با وسعتی برابر یک‌پنجم سودان و منابع طبیعی…

12 آبان 1404

ایران پتروکم؛گردهمآیی بزرگ صنعت پتروشیمی در جزیره کیش

کیش در دی ماه سالجاری بار دیگر میزبان بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت…

12 آبان 1404

حریم تهران متعلق به شهر است و واگذاری آن به استانداری قانونی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره ساختمان‌های پلمب‌…

12 آبان 1404

دیدگاهتان را بنویسید