خرید بلیت بیش از یک کوپه قطار؛ ممنوع
قائم مقام مدیرعامل راه آهن گفت: سیستم فروش بلیت قطار به گونه‌ای طراحی شده که به صورت اینترنتی و حضوری هیچ شخصی اجازه خرید بلیت بیش از یک کوپه را ندارد.به گزارش ایسنا، میرحسن موسوی با بیان اینکه در روز پیش‌فروش بلیت قطار حدود ۶۰۰ هزار بلیت توسط متقاضیان سفر با قطار خریداری می‌شود، اظهار کرد: در همین روز پیش‌فروش حدود ۱۰ میلیون نفر جست‌وجو گر وارد سیستم می‌شوند که اگر فرض بگیریم حدود ۵۰ درصد آنها دو یا سه بار جست‌وجو کنند برای حدود پنج میلیون تقاضای سفر حدود ۶۰۰ هزار بلیت عرضه می‌کنیم.وی افزود: در روز حدود ۸۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌کنیم که از این میزان حدود ۵۶ هزار نفر مربوط به قطارهای بین شهری است. به عبارتی برای هر روز سفر در مسیر رفت و برگشت جمع صندلی‌های پیش‌بینی شده ۵۶ هزار نفر سفر است.قائم مقام مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: تمام واگن‌های شرکت‌های حمل و نقلی ریلی مسافری اختصاص یافته در روز پیش‌فروش بلیت یعنی امروز عرضه می‌شود. از سوی دیگر به صورت اینترنتی و حضوری سیستم به گونه‌ای طراحی شده که هیچ شخصی اجازه خرید بیش از یک کوپه بلیت را ندارد.وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: بنابراین هیچ کس نمی‌تواند تعداد زیادی بلیت خریداری کند و بعدا واگذار کند؛ ضمن اینکه امکان اصلاح نام و نام خانوادگی در زمان دیگر برای هیچ‌کس وجود ندارد.موسوی از مردم درخواست کرد که بلیت مورد نظر خود را از مراکز مجاز فروش تهیه کنند و گفت: سیستم یکپارچه است و امکان خرید بلیت بیش از قیمت مصوب وجود ندارد.این مقام مسئول در راه‌آهن در پاسخ به اینکه چرا خرید بلیت قطار سخت است؟ گفت: در طول سال‌های گذشته به دلیل اقتصاد ضعیف قطارهای مسافری بین شهری و حومه‌ای، از طریق شرکت‌های های حمل و نقل ریلی مسافری سرمایه‌گذاری در این بخش خیلی کم بوده و این در حالی است که تعداد زیادی از واگن‌های قدیمی را به جهت افزایش کیفیت و ایمنی از مدار خارج کردیم. اخیرا تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری جهت تامین ناوگان مسافری نو و بازسازی سطح یک و دو واگن های مسافری پیش بینی شده است که مورد استقبال شرکت های حمل و نقلی ریلی قرار گرفته است.

الزام به تکمیل اطلاعات طرح‌های توسعه شهری در سامانه «سینام» تا پایان مهر
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اجرای مفاد برنامه هفتم پیشرفت، از تمامی استان‌ها خواست تا پایان مهر، اطلاعات حداقل پنج طرح تفصیلی شهری را در سامانه یکپارچه سینام ثبت کنند. به گزارش صداوسیما، غلامرضا کاظمیان، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، با اعلام الزام ثبت اطلاعات طرح‌های توسعه شهری در سامانه «سینام»، بر تسریع در اجرای برنامه هفتم پیشرفت، نظارت بر کیفیت آماده‌سازی اراضی مسکن و ارتقای فضاهای شهری تأکید کرد.وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور و وزیر راه بر تعادل منابع و مصارف در برنامه‌ریزی‌ها، خواستار پایبندی کامل به اصول برنامه هفتم و استفاده بهینه از اراضی شد.کاظمیان همچنین بر تکمیل سامانه‌های اطلاعات مکانی و توصیفی طرح‌های توسعه و عمران تأکید کرد و افزود: عدم ثبت اطلاعات در این سامانه‌ها دارای تبعات قانونی خواهد بود.به گفته وی، استان‌ها موظف‌اند اطلاعات طرح‌های تفصیلی حداقل پنج شهر را تا پایان مهر در سامانه سینام وارد کرده و مصوبات را در بازه زمانی یک ماهه به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال کنند.وی افزود: در سال گذشته ۴۷ هزار هکتار به ظرفیت سکونتگاهی کشور افزوده شد که ۲۲ هزار هکتار آن مربوط به شهرها بوده و نظارت بر کیفیت آماده‌سازی این اراضی از وظایف کلیدی استان‌هاست.کاظمیان با اشاره به ۱۳ نوع طرح توسعه‌ای پیش‌بینی‌شده در قانون، خواستار تدوین طرح‌ها با رویکرد نوین، دقیق و مشارکتی شد.وی تأکید کرد: انتخاب مشاوران مجرب برای تهیه طرح‌ها ضروری است و استفاده از تیم‌های حرفه‌ای باعث تسریع در تصویب طرح‌ها در شورای‌عالی خواهد شد.

قطار تهران – آنکارا آماده
راه‌اندازی مجدد است
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: راه‌آهن ایران از نظر تخصیص ناوگان و برنامه حرکتی قطارها برای اجرای مسیر تهران – آنکارا آمادگی کامل دارد و منتظر تأیید نهایی ترکیه است.به گزارش مهر، سید محسن طباطبایی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: توسعه حرکت قطارهای بین‌المللی از ایران به مقاصد جدید در کشورهای حوزه CIS و جمهوری آذربایجان در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.وی افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری برقراری قطارهای بین‌المللی با کشورهای همسایه از جمله کشورهای حوزه CIS، شهر «مرو» در «ترکمنستان» و همچنین شهر «نخجوان» از جمهوری آذربایجان است.طباطبایی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده در این زمینه، بیان کرد: امیدواریم تا پایان ماه جاری، جلسه‌ای مشترک با مسئولان ترکمنستانی برگزار شود تا تأیید نهایی در این زمینه اخذ شود.وی یادآور شد: از اسفندماه ۱۴۰۳، راه‌اندازی مجدد قطار تهران – وان که به دلایلی اعزام آن متوقف شده بود، در دستور کار قرار گرفت.مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن بیان کرد: این اقدام با همراهی بخش خصوصی، راه‌آهن ترکیه و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شد و هم‌اکنون هفته‌ای دو سرویس از تهران در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به مقصد وان انجام می‌شود.وی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه این مسیر تا آنکارا، پایتخت ترکیه، نیز در دستور کار قرار دارد و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری بخش خصوصی به دنبال رفع موانع اجرایی آن است.

مقالات مرتبط

غریب‌آبادی: بریکس و شانگهای فرصت خوبی برای کشورهای مستقل هستند

غریب‌آبادی: بریکس و شانگهای فرصت خوبی برای کشورهای مستقل هستند معاون حقوقی…

نیمی از زنان ایرانی بالای ۵۰ سال پوکی استخوان دارند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر…

شیوه جدید «دهک بندی» برای پرداخت یارانه‌ها چگونه است؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس شیوه…

دیدگاهتان را بنویسید