ایران و پاکستان بار چین را به اروپا می‌رسانند

وزیر راه و شهرسازی گفت: پاکستان واسط بین چین و ایران خواهد بود و اتفاق مشترک بین ایران و پاکستان این است که بار چین را به اروپا متصل می کنند.به گزارش ایلنا، فرزانه صادق در مراسم آغاز عملیات تعریض (شش خطه) آزادراه ساوه- سلفچگان با اعتبار ١٢ همت، اظهار داشت: درباره اهمیت پروژه‌ای که امروز علمیات اجرایی آن آغاز می‌شود، باید بگویم که این ۶۵ کیلومتر فقط به دو استان قم و مرکزی مربوط نمی‌شود بلکه یک پروژه‌ ملی و بین‌المللی است.وی ادامه داد: دیپلماسی رییس جمهور کشورمان در زمینه تجارت، افزایش سطح همکاری با کشورهای همسایه و نقش اصلی در افزایش تبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه را بخش حمل و نقل بازی می‌کند، از این رو دو هفته گذشته جلساتی را در این باره در کشورهای آذربایجان و پاکستان داشتیم.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفته گذشته نشست سه جانبه ایران- روسیه- آذربایجان در شهر باکو شکل گرفت، گفت: این نشست سه جانبه اثرات بسیار مهمی دارد از جمله اینکه در خصوص تضمین بار و کالا در حلقه مفقوده راه‌آهن رشت – آستارا به توافقات رسیدیم و همچنین بزودی قرارداد اجرایی ایران و روسیه منعقد می‌شود از این رو شاهد شتاب در ساخت رشت آستارا خواهیم بود. صادق همچنین با اشاره به نشست وزرای حمل و نقل کشورهای همسایه در کشور پاکستان، افزود: در نشست پاکستان سه نکته اصلی مطرح شد و درباره این موضوعات با قدرت رایزنی داشتیم و اثرات این رایزنی‌ها را در ماه‌های آینده خواهیم دید، یکی از موضوعات مورد بحث این بود که ایران واسطه‌ای برای تبادلات تجاری بین اوراسیا و قفقاز و روسیه از طریق آذربایجان خواهد بود. همچنین پاکستان واسط بین چین و ایران خواهد بود و اتفاق مشترک بین ایران و پاکستان این است که بار چین را به اروپا متصل می کنند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شبکه آزادراهی و زیرساخت‌های ریل در مبادلات ایران با کشورهای همسایه اثرگذار است، گفت: خدا را شاکر هستیم، مشکلات و محدودیت‌ها و تحریم ها ذره‌ای بر همدلی و هم افزایی و اراده ما برای پیشرفت تاثیری نگذاشته است.وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن گفت: در سالهای گذشته وعده‌هایی داده شد بدون آنکه برای این وعده‌ها زمینی و تسهیلات و زیرساخت آب و برق وجود داشته باشد و حتی قرعه کشی‌هایی برای واحدها انجام دادند بدون آنکه زمین و پروانه ساحتی وجود داشته باشد و ما این وعده‌ها را روی زمین آماده عملیاتی می‌کنیم و قطعا زمینی را بدون آماده سازی تحویل نمی دهیم. همچنین در ادامه این مراسم هوشنگ بازوند، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: امروز جاده‌ای را ۶ خطه قطعه می‌کنیم که بخشی از کریدور شمال -جنوب و شرق به غرب است و این قطعه ۶۵ کیلومتری قلب تپنده کریدور شمال -جنوب و شرق به غرب محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری ١٢ همتی با سهم ٩٠ درصدی بخش خصوصی و سهم ١٠ درصدی دولت به اجرا می‌رسد.

مقالات مرتبط

سریال اهانت صهیونیست‌ها به کشورهای عربی و عذرخواهی‌های نمایشی

عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به اهانت‌های مداوم صهیونیست‌ها علیه…

آیا جنگ به پایان رسیده است؟

در سایه شرایطی که توافق آتش‌بس غزه در آن حاصل شد و…

تلاش جدید نتانیاهو برای فرار از دادرسی و شکست انتخاباتی

کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو درصدد است با تغییر برخی قوانین روند محاکمه…

دیدگاهتان را بنویسید