سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث آرامستانهای جدید در شهر به معنای تکمیل ظرفیت بهشت زهرا(س) نیست، اعلام کرد: این آرامستان همچنان ظرفیت قابلتوجه و پرنشده دارد.به گزارش «عصر ایرانیان»، مطهر محمد خانی در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: علت اصلی بررسی و برنامهریزی برای احداث آرامستانهای جدید، مسائل دیگری همچون افزایش دسترسپذیری برای مناطق مختلف شهر، کاهش بار ترافیکی در مسیرهای ورودی بهشت زهرا (س) بهویژه در روزهای خاص و پایان هفته، و همچنین دلایل فرهنگی است که توسط معاونت مربوطه در حال پیگیری است.وی یادآور شد: بهشت زهرا(س) ظرفیت قابلتوجهی دارد، اما برنامهریزی برای آینده شهری یک ضرورت است و شهرداری این مسئله را با نگاه کارشناسی دنبال میکند.محمدخانی با بیان اینکه ااظهارات یکی از اعضای شورا در مورد عملکرد شهرداری در حوزه برقی سازی برای ما عجیب بود، گفت: بدون شک یکی از موانعی که در راه واردات اتوبوس های برقی وجود داشت، نوع عملکرد برخی از همین افراد بود که تمام تلاش خود را کردند تا از واردات این اتوبوس ها تأخیر ایجاد کنند و یا از آن جلوگیری کنند و با این وجود از برقی سازی انتقاد دارند. عادت به این رفتارهای سیاسی سخت است.وی افزود: با اینکه خودشان سعی کردند از واردات جلوگیری کنند، امروز از آن انتقاد می کنند. برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از راهبردهای جدی و میان برد برای کاهش ترافیک و آلودگی هواست. با حمایت رئیس شورای شهر و بودجه مناسب، قرارداد برای واردات اتوبوس منعقد شد و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس برقی در سطح شهر در فعالیت هستند. با ورود ۱۱۰ دستگاه جدید، تعداد اتوبوس های برقی به ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.محمدخانی با بیان اینکه هماهنگی های متعددی با شرکت های مختلف برای ایجاد زیرساخت های برقی سازی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دستگاه های شارژ در برخی نقاط تهران نصب شده و مردم می توانند در میدان آزادی و نقاط مرکزی شهر، خودروهای برقی خود را شارژ کنند.سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: تا زمانی که به نقطه تکمیلی برسیم، فاصله داریم اما در تلاش هستیم که ایستگاه های شارژ را با همکاری وزارت نیرو همزمان با واردات خودروهای برقی افزایش دهیم.محمدخانی در ادامه در خصوص طولانی شدن روند اجرای برخی پروژه های عمرانی توسط پیمانکاران و پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری امکان استفاده از پیمانکاران خارجی دارد یا خیر؟، گفت: شهرداری تهران در این دوره حد و مرزی برای تصمیم گیری در خصوص اولویت رسانی برای خدمت به مردم نداشته است؛ در این مسیر هم فریب مافیای خودرو با شعار استفاده از توان داخلی را نخوردیم و ما در کنار خرید داخلی واردات اتوبوس ها و تاکسی های برقی را نیز انجام دادیم.

