۴۰ درصد راه‌های روستایی کشور در مسیر فرسودگی
معاون فنی و راه روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از مجموع حدود ۱۱۶ هزار کیلومتر آسفالت اجرا شده در محور‌های روستایی کشور، ۳۰ تا ۴۰ درصد فرسوده و نیازمند اجرای روکش آسفالت است.به گزارش صدا و سیما، علی خانقایی، معاون فنی و راه روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبارات محور‌های فرعی و روستایی از محل منابع استانی و بهره‌گیری از روش‌های جدید و جایگزین می‌توان روند احداث این محور را سرعت بخشید.وی درباره نقش علائم و تجهیزات در افزایش ایمنی راه‌های روستایی و فرعی ادامه داد: نصب تابلو‌ها و علائم اخطاری و خط‌کشی این جاده‌ها سهم زیادی در کاهش وقوع تصادفات و تلفات انسانی در این محور‌ها به ویژه در شب‌هنگام دارد.معاون فنی و راه روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ظرفیت ماشین‌آلات راهداری را تضمین‌کننده اجرای عملیات راهداری دانست و افزود: با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت ناوگان در اجرای پروژه‌های راه روستایی می‌توان روند مناسب‌تری را در اجرای پروژه‌ها و بهبود خدمات‌رسانی اجرایی کرد.خانقایی گفت: استفاده از تراشه‌های آسفالتی یکی از شیوه‌های کاربردی در اجرای پروژه‌های آسفالت محور‌های روستایی است که علاوه بر کارایی مناسب، به کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها منجر می‌شود.بر اساس آخرین آمار رسمی تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد کل آبادی‌های ایران ۹۹،۲۵۹ است.

جابه جایی بیش از ۶۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری از ابتدای سال
براساس آمارهای منتشر شده بیش از ۶۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۵ماهه ابتدایی سال جابه جا شده اند.به گزارش ایسنا، براساس آمارهای منتشر شده در پنج‌ ماهه ابتدایی سال جاری ۶۵ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۶۹ مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری در سطح جاده‌های کشور جابه‌جا شده اند.از این تعداد، حدود ۳۴ میلیون و ۵۴۱ هزار نفر به‌وسیله ناوگان اتوبوسی، بیش از ۲۴ میلیون و ۱۸۲ هزار نفر با ناوگان مینی‌بوسی و بیش از ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر به وسیله ناوگان سواری کرایه بین‌شهری جابه‌جا شده‌اند.همچنین ۷۷ هزار و ۶۷۱ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نسبت به جابه‌جایی مسافران در سطح محورهای بین‌شهری اقدام می‌کنند و با فعالیت ۸۳۵ پایانه مسافربری و ۲۵۲۰ شرکت‌ فعال در بخش حمل‌ونقل مسافر، عملیات جابه‌جایی مسافران در سطح شبکه راه‌های کشور در حال انجام است.براساس این گزارش ۹۰ هزار و ۵۶۵ راننده ماهر و باتجربه عملیات جابه‌جایی مسافران با استفاده از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری را انجام می‌دهند.

هشدار مجلس به وزیر جهاد کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس شورای قیمت‌گذاری مسئول تعیین تکلیف به‌موقع این مسئله است، به‌ویژه درباره گندم که محصولی استراتژیک است و باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان فلسفی، نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، با تأکید بر اینکه هرگونه تعلل و تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم به ضرر کشاورزان تمام می‌شود، گفت: «طبق قانون، حداکثر تا پایان تیرماه هر سال باید قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی از جمله گندم برای سال زراعی آینده مشخص شود تا کشاورزان بتوانند برای تولید و کشت خود برنامه‌ریزی کنند. آن‌ها باید سطح زیر کشت را تعیین، میزان نهاده مورد نیاز را تامین، تسهیلات بانکی لازم را فراهم و آب مورد نیاز را پیش‌بینی کنند. بنابراین اعلام دیرهنگام قیمت تضمینی گندم حتی اگر به دلیل اختلاف نظر کارشناسان دولتی و نمایندگان کشاورزان باشد به هیچ وجه به نفع کشاورزان نیست.به گفته وی، وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس شورای قیمت‌گذاری مسئول تعیین تکلیف به‌موقع این مسئله است، به‌ویژه درباره گندم که محصولی استراتژیک است و باید در اولویت قرار گیرد. در مورد گندم باید نرخ‌گذاری و نحوه خرید تضمینی سریعاً مشخص شود. مجلس بارها تذکر داده و وزیر را مورد سوال قرار داده است. هرچند جلسات تخصصی چندین بار برگزار شده اما توافقی حاصل نشده است. وی هشدار داد: «اگر قیمت خرید تضمینی گندم همین هفته آینده مشخص نشود، وزیر جهاد کشاورزی باید به مجلس پاسخ دهد.

کارت زرد سازمان هواپیمایی کشوری به یک شرکت هواپیمایی داخلی
در پی بازرسی‌های فنی صورت گرفته از سوی معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از یک شرکت‌های هواپیمایی داخلی، این شرکت کارت زرد دریافت کرد.به گزارش مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، در پی بازرسی‌های فنی معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از یک شرکت‌های هواپیمایی داخلی، مشخص شد برنامه‌ها و دستورالعمل‌های کارخانه سازنده در خصوص تعمیر و نگهداری فنی یکی از هواپیماهای این شرکت، به طور کامل رعایت نشده است.در همین راستا سازمان ضمن عدم تمدید مجوز صلاحیت پروازی این هواپیما، دستورات لازم برای زمین‌گیر کردن آن را صادر و برای حصول اطمینان از ایمنی سایر هواپیماهای این شرکت، برنامه ممیزی ویژه‌ای را به اجرا گذاشت.همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به مدیرعامل و مسئولان فنی و مهندسی شرکت مربوطه اخطار داد که در صورت تکرار موارد مشابه، اقدامات قانونی و تنبیهی بیشتری اعمال خواهد شد.تأکید می‌شود سازمان هواپیمایی کشوری و بازرسان این سازمان در معاونت استاندارد پرواز، در موارد نقض الزامات و مقررات فنی عملیاتی، بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای برخوردهای قانونی لازم را برای حفظ و ارتقای ایمنی پروازها اعمال خواهند کرد.

مقالات مرتبط

بت‌وارگی قیمت

تحلیل‌های اقتصادی به‌ویژه زمانی که از قلمرو توصیف پا را فراتر می‌گذارند…

30 شهریور 1404

چرا بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۵ به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشد؟

تأخیر یک ماهه در ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۵، هرچند تاکنون روند…

29 شهریور 1404

خبر

آمریکا مانع توافق گازی عراق از مسیر ایران شد درحالی آمریکا مانع…

29 شهریور 1404

دیدگاهتان را بنویسید