پیشرفت راه‌آهن چابهار – زاهدان از ۸۴ درصد عبور کرد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه‌آهن چابهار-زاهدان با ثبت رکورد ۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری در یک ماه و دستیابی به سرعت روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ متر، فصل تازه‌ای در تاریخ توسعه ریلی کشور گشود.به گزارش عصرایرانیان به نقل از از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی افزود: این دستاورد بی‌سابقه در تاریخ ساخت راه‌آهن کشور، نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای تکمیل شبکه ریلی شرق کشور و اتصال بندر استراتژیک چابهار به شبکه ریلی ایران دانست.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، ریل‌گذاری ۵۰ کیلومتر مسیر راه آهن چابهار-خاش در مهرماه امسال را نماد عزم جدی دولت برای تکمیل کریدور ریلی شرق کشور دانست.وی با اشاره به حمایت‌های موثر سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های مستمر ارکان وزارت راه و شهرسازی، گفت: ماه گذشته توانستیم با شتابی چشمگیر، عملیات ریل‌گذاری در مسیر چابهار- خاش را به بیش از ۵۰ کیلومتر برسانیم؛ رقمی که تاکنون در هیچ‌یک از طرح‌های ریلی کشور سابقه نداشته است. حتی در برخی روزها رکورد سه‌هزار و ۵۰۰ متر ریل‌گذاری روزانه نیز به ثبت رسیده است.خطیبی ادامه‌داد: پیشرفت فیزیکی کلی این طرح تاکنون از مرز ۸۴ درصد عبور کرده و با تداوم تامین اعتبارات، انتظار می‌رود تا پایان امسال بخش باقی‌مانده مسیر نیز به بهره‌برداری برسد.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اضافه‌کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ همت منابع مالی در این طرح هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دست‌کم ۶ همت دیگر به آن تزریق شود. این سطح از تامین مالی بیانگر اراده ویژه دولت برای سرعت‌بخشی به اتمام طرح‌های زیربنای حمل و نقل به ویژه در بخش ریلی است.خطیبی یادآور شد: راه‌آهن چابهار- زاهدان به طول ۶۳۴ کیلومتر، به‌عنوان مهمترین طرح زیربنایی در شرق ایران، بندر استراتژیک چابهار را به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد کرد و نقشی بنیادین در توسعه حمل و نقل، جابه‌جایی کالا و رونق اقتصادی سواحل مکران و استان سیستان‌وبلوچستان ایفا می‌کند.گفتنی است؛ راه‌آهن چابهار – زاهدان به‌عنوان یکی از پروژه های کلان زیرساختی کشور و در راستای توسعه منطقه‌ای در حال اجراست؛ این پروژه نه تنها به‌عنوان کریدور ترانزیتی بین‌المللی برای اتصال ایران به بازارهای جهانی مطرح است، بلکه نقش بسزایی در رونق حمل‌ و نقل، تجارت و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور ایفا خواهد کرد.

مقالات مرتبط

فکتورینگ؛ راهی نو برای تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک

در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارهای خرد به‌دلیل نبود وثایق و نقدینگی…

نفت بی‌نیاز از واردات؛ قطعات ایرانی روی سکوهای تولید

صنعت نفت ایران که تا همین سال‌های قبل برای تولید به تجهیزات…

پایان دوران بانک‌های ناتراز؛ گام پنهان در مهار تورم

گروه اقتصادی- میثم ترکیان: بانک‌های ناتراز، با خلق پول بی‌پشتوانه و رقابت…

دیدگاهتان را بنویسید